The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Call of Duty Modern Warfare beszámoló

| Orte

Eltelt egy újabb év, és mit jelent ez?

Bizony az Activision újabb Call of Duty játékot dobott piacra. Ez már már hagyomány a játékosok és a cég életében is. De hozza-e a szintet?

 

 

A várva várt story:

Spoilermentesen fogok írni róla, hiszen meghagyom másoknak is a felfedezés örömét. De amit mindenképp elmondhatok, hogy egy sötét, eléggé jelenkori részekkel megtűzdelt történetről van szó. Persze vannak jelenetek, amiknél a képernyő villogása a szembe tűnőbb, mint sem a valóság tükrözése bármilyen szempontból. Sajnos néhol nagyon látszanak a script trigger pontok, hogy mikor és hogyan kell odaérni egy AI irányított karakternek, emiatt pedig lehet számítani arra, hogy mely pillanatban fog egy nagyobb ellenfél adag megérkezni vagy robbanás történni. Amit viszont kiemelnék, az a motion capture ami egyszerűen zseniális és nyilván az új motornak köszönhetően részletgazdagabb minden, de a színészek is rendkívül ügyesen dolgoztak rá a szerepre. Volt egy – két olyan pont a játékban, melyben megkérdőjelezhető tevékenységeket bízott ránk a játék, és ha ezeket végrehajtottuk (Mint választható lehetőség) akkor a játék kérdezősködni kezdett, hogy biztos akartam-e ezt vagy jó ötlet volt-e amaz. Közepes nehézségi szinten körülbelül 5-6 óra volt végigjátszani, de sosem éreztem azt a játékmenet során, hogy kezdene laposodni vagy érdektelenné válni a sztori. Egyes elemek visszaköszönnek a régebbi Codokból, de van számos újdonság is, szóval mindenképp ajánlatos végig vinni mielőtt belecsapnátok a multplayerbe.
A multiplayerről sokat lehetne regélni, hiszen nincs mindenki megelégedve azzal, amit kapott. Az újfajta kicsit taktikusabb, lassabb játékmenet a régimotoros COD-osok nagy részét kiborította. Régen mindenki próbálta a „Hit n Run” stílust erősen képviselni, itt viszont kevésbé ajánlott az e-fajta viselkedés, vagy könnyedén a ponttábla alján találhatjuk magunkat. Crossplayre is lehetőségünk van és a konzolokon is használható az egér, billentyűzet kombináció. Természetesen ez fordítva is igaz! Ha nagyon ínyencek vagyunk, belevághatunk PC-n a csatába egy xbox vagy egy playstation joystickal is.
 A map dizájnokra alapvetően nem lehet panasz, de két pályára igencsak ráférne az átalakítás! Az egyik az: Euphrates Bridge.


 


A képen látható híd töri meg a két oldalt mely alatt számos búvóhely van, de ha az ember nem Team Death Match-ezik sok borsot törhet az orra alá a könnyen bevédhető pontok száma egy esetleges Headquatersnél vagy más objektív orientált módnál. TDM alatt pedig sajnos, akié a híd az hatalmas nagy előnyre tesz szert, hiszen elég könnyű a magaslatból rálátni az ellenfél territóriumára. Ezzel rá is térnék egy másik problémára ezzel a pályával kapcsolatban a spawnolás. Óh a spawnolás... Mindig ugyanoda történik, és ha az erőviszonyok nem egyenlőek, akár beszorítható az egyik oldal a spawnhelyére és „farmolhatóak” az emberek.
A Másik pálya amire ráférne a ráncfellvarrás pedig a Aniyah Palace:


Itt csak egyetlen egy probléma van: Még pedig, hogy a pály nagyjából közepén egy darab hatalmas épület van, amelyet igyekszik mind a két csapat befoglalni és a pálya több, mint 50-60%-a kihasználatlan marad, mert az az egy épület biztosít védelmet és előnyt a játékosok részére. Remélem ezt később átalakítják, mert ettől ez a térkép szinte teljesen élvezhetetlen lesz.


Eltűntek a prestige-ek!

Az eddigi Call of Duty-kban rendszeresen lehetett prestigelni, ami annyit tesz, hogy a maximális szint után amolyan resetként mindent újra lezárnak, de cserébe a logo a nevünk mellett megváltozik és ezzel mutatják a játékosok, hogy mennyire „kemények” és mennyi időt ölnek bele a játékba. Na ez most nincs, helyette seasonok lesznek melyeknél resetelődik a rangunk.  
Mint minden COD elején találunk erősebb-gyengébb fegyvereket, amiket később balanszíroznak de megannyi beállítással ezen sokat javíthatunk. A fegyvereknek is szintje van, pontosan annyi, mint amennyi a katonánknak az-az ötvenöt. A fegyverskinek is teljesen ingyen feladathoz kötve kinyithatóak, bár a későbbiekben valószínűleg elérhető lesz egy battle pass rendszer, melyben mégtöbb csili-vili holmit kaphatunk a fegyverünkre és katonánkra egyaránt.

 


 
A játékmódok a már jól megszokottak:

Team Deathmatch, HeadQuaters, Domination, Search & Destroy, Free for all, Hardpoint (Ez a mód valószínűleg a későbbiekben lesz elérhető), Gunfight és Cyber attack. Ezekből ami új az a Cyber attack és a Gunfight. Az előbbi egy hasonló szerkezetre épül, mint a Search and Destroy annyi különbséggel, hogy itt ha meghalunk, akkor a csapattársaink feltudnak kaparni a földről és ezzel igen nagyokat lehet fordítani a meccs állásán. A Gunfight pedig egy előre meghatározott fegyverekkel, sokkal kisebb pályán egy 2vs2 harc. Ennek a módnak nagyon jól áll, hogy iszonyat gyors, bár így kevésbé taktikus, de itt is lehet fordítani. Természetesen itt nem tudod felkapni a társadat, de mindenki látott már 1v2-es szituációt melyet egyedűl lehozott kettő ember ellen. Sajnos az objektum orientált módokkal elég sűrűn abba a problémába ütköztem, hogy a játékosok zöme ekkor is inkább egy team deathmatchnek érzi / fogja fel a játékmenetét és nem hajt „küldetés végrehajtására” , csupán csak gyilkol és okolja a másikat, hogy miért nem nyert.
Egy módot direkt kihagytam, mert véleményem szerint nem tartozik a többi általános módhoz. Az pedig nem más, mint a ground war ahol egy kicsit elrugaszkodunk a codos játékmenetből a battlefieldesbe, de alapvetően jól áll a cod-nak is az efajta pontfoglalósdi. 32 játék a 32 játékos ellen harcol egy sokkalta nagyobb pályán ahol hasonlóan a domination elveihez itt is pontokat kell foglalni, csak itt több pontról van szó. Ahogyan a battlefieldben tapasztalható squad rendszer van, azt a cod is átvette és használta a könnyebb, gyorsabb spawn és csapatjáték szempontjából. 


Coop mód:

Egy hatalmas pályán melyben különböző feladatokat kell közösen megoldani, ráömlesztik az emberekre az irdatlan mennyiségű AI vezérelt katonát és eközben kell teljesíteni az éppen aktuális feladatot vagy megölni egy célszemélyt. Ebben a módban választhatunk magunknak kasztot, mely a szokásos alapokon nyugszik, az-az van Assault, Medic, Heavy Weapon és később továbbiak lesznek elérhetőek. Igazság szerint ezzel lehetőségem sem volt sokat játszani, mert nem nagyon talált rá embert. Próbáltuk ketten, de négy főre van tervezve és ennek a nehézségéből akkor sem enged a játék, ha hiányos csapattal állunk neki. Talán csak az első nap miatt volt kevés játékos akit érdekelt ez a mód, mindenesetre jó, hogy egy ilyen is elréhető a repertorárban.


Összesítve: Egyáltalán nem vagyok csalódott, a story messzemenőkig hozta azt amire számítottam és a multiplayer élmény is a maga felfrissített módján kellemes időtöltést jelent.