The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Zakatol az átszervezés motorja

| Shadereaper

Pár nappal ezelőtt Orte az egyik cikkében arról számolt be nektek, hogy az Activision Blizzard nagy leépítésekre készül a közeljövőben. Nos, nem kellett sokáig várnunk a hír megerősítésére. Közvetlenül a 2018-as év 4. negyedéves üzleti jelentésének bemutatását megelőzően a Kotaku jelentette, hogy a cég az alkalmazottainak mintegy 8%-ától vált meg. Ezt később maga a cég is megerősítette a fentebb már említett üzleti jelentésben. A két cég összesen 775 embert bocsátott el. Az érintett dolgozók természetesen végkielégítést és az őket megillető bónuszt is megkapták.

Azonban még mielőtt mindenki ismét elkezdené temetni az Activision Blizzardot és várni a világvégét, egy nagyon fontos részletet kell kiemelni, mégpedig azt, hogy az elbocsátások nem a játékfejlesztő csapatokat érintik, hanem leginkább az adminisztrációs osztályokat. A rossz hírt maga J. Allen Brack közölte a dolgozókkal. Röviddel utána pedig egy hivatalos közleményt is kiadott a játékosok felé. A Blizzard elnöke azzal indokolta az elbocsájtásokat, hogy az előző évekhez képest 2019-ben változni fog a fejlesztések ütemezése. Kevesebb megjelenésre számíthatunk ebben az évben, és ehhez kell igazítaniuk a non-developement (az az nem a játékok fejlesztésével foglalkozó) osztályok létszámát.

A 2018-as év 4. negyedévének pénzügyi elemzéséből sok minden kiderült. Például hogy erre a nagyfokú elbocsátásra azért volt szükség, mert a World of Warcraft, az Overwatch, a Hearthstone és a Diablo fejlesztőcsapatainak létszámát mintegy 20%-al tervezik bővíteni. Ebből a legnagyobb bővítést a Diablohoz tartozó fejlesztőcsapatok fogják látni, mert ők több be nem jelentett projekten is dolgoznak.

A jelentésből az is kitűnik, hogy az Activision Blizzard rekord bevétellel zárta az előző évet, még úgy is, hogy a legtöbb kitűzött céljukat nem sikerült teljesíteni. Nagyon fontos kiemelni, hogy a Blizzard címek nem muzsikáltak túl fényesen. A WoW, az OW és a HS bevételei is visszaesést mutatnak. (Az új WoW kiegészítő megjelenésekor megnőtt játékos szám visszaesésére számítottak a fejlesztők.)

Végül a jelentés utolsó lényeges pontja, hogy a 2019-es év a cégek szempontjából az átszervezések éve lesz, így nem igazán számíthatunk semmi nagy megjelenésre, viszont a 2019-es évet követően nagy dolgokra készülhetünk, hiszen a PC-s, konzolos és mobilos megjelenések listája is túlmutat minden eddigi évén.

Nyilvánvalóan senki sem örül, ha azt olvassa, hogy a kedvenc játékfejlesztő cége százával küldi el a dolgozóit. De ne feledkezzünk meg arról, hogy ez a nagy cégek világa, ahol a legfontosabb a hatékonyság. Ahhoz pedig legtöbbször átszervezéseken keresztül vezet az út. Ha ezek az elbocsájtások és átszervezések hosszú távon azt eredményezik, hogy a Blizzard ismét felemelkedjen és talán még a régi fényét is visszakapja, azt gondolom, hogy megéri az áldozatot.