The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Ilyen volt J. Allen Brack első éve a Blizzard elnökeként

| Shadereaper

Nem lehet azt mondani, hogy sokan akartak volna J. Allen Brack helyében lenni az elmúlt 1 évben. Kevéssel azután, hogy a tavalyi BlizzCon nyitó ünnepségén jelképesen átvette a pozíciót elődjétől, Michael Morhaimetól, események olyan lavinája indult el amire valószínűleg senki sem számított. Először jött Diablo Immortal majdhogynem botrányos bemutatója, aztán a részvényárak zuhanása, elbocsájtások, végül pedig a Blitzchung incidens. Ez utóbbi botrány odáig fajult, hogy még az egyesült államok kongresszusának egyes tagjai sem hagyták szó nélkül. Ez nem kis részben annak is betudható, hogy a Blizzard enyhén szólva is rosszul és lassan reagált az eseményekre.

Aztán eljött a BlizzCon. Mindenki kíváncsian várta, hogy vajon beárnyékolja-e az elmúlt év a cég saját expóját és nyilván nem felejtettük el a történteket, azt kell hogy mondjam, valamennyire sikerült megvigasztalniuk a tömegeket. A BlizzCon apropóján Brack a Gamespotnak adott interjújában beszámolt róla, hogyan élte meg elnökségének első évét.

Az interjút készítő már az első kérdésben sem finomkodott és rögtön a BlizzCon nyitóünnepségén a Blitzchung esettel kapcsolatos nyilatkozatáról kérdezte Brack-et, aki válaszában elmondta, nagyon nehéz volt az elmúlt 1 hónap neki és a többi Blizzard alkalmazottnak is. Arról is szó esett, hogy sok félreértés és téves információ kering a neten az esettel kapcsolatban. Éppen ezért kellett már a show kezdetén megtennie a nyilatkozatot, hogy a botrány ne, vagy legalábbis ne teljesen árnyékolja be a hétvégét.

A nyilatkozatot érintő online reakciókkal kapcsolatban Brack elmondta, hogy neki személyesen még nem volt ideje elolvasni a kritikákat (Hiszen javában dübörgött a BlizzCon, szóval ez jogos), de megtudhattuk, hogy a történtek után szinte azonnal vissza akarták vonni a büntetést és visszaadni Blitzchung nyereményét. Természetesen személyesen is felvették vele a kapcsolatot és elnézést kértek tőle amiért így alakult.

És akkor most kérdezhetnétek, hogy minek büntették meg, ha utána azonnal vissza akarták csinálni? Ez kicsit már bonyolultabb história és nem éppen kicsinek mondható jogi labirintuson kell átverekednünk magunkat, hogy választ kapjunk. Lehet, hogy tudjátok, de a Kínai törvénykezésnek nagyon fontos részét képezi, hogy semmilyen Kínán kívüli cég nem értékesítheti a termékeit az országban. Hogyha mégis ezt szeretné, akkor bizony le kelll szerződnie egy Kínai céggel, ami majd amolyan viszont eladóként menedzseli és értékesíti a terméket.

Nincs ez máshogy a játékokkal sem. A Blizzard nem forgalmazhatja kínai területen a saját termékeit, így került a képbe a Netease nevű cég, ami immáron több mint 10 éve forgalmazza a Blizzard játékait a kínai piacon. És itt jön a csavar: Az első hivatalos hír Blitzchung büntetéséről a Weibo-n (kína legnépszerűbb blog oldala), azon belül is a Netease által üzemeltetett Hearthstone csatornán jelent meg. A Netease a bejelentés tartalmáról vagy a döntésről egyáltalán nem egyeztetett a Blizzarddal és sajnos a fentebb említett jogi helyzet miatt nem is volt szükség, mivel önállóan dönthetnek az általuk terjesztett játékokkal kapcsolatos ügyekben. Végül Brack ismételten elismerte, hogy nagyon rosszul és nagyon lassan reagáltak, hogy helyrehozzák a hibát és mindenkit biztosított arról, hogy felülvizsgálják az ilyen és ehhez hasonló esetek kezelésével kapcsolatos módszereiket.

Miután túllendültünk a jogi szövegen, azt is megtudhattuk, hogy Brack élete legrosszabb heteként tartja számon azt, amikor az elbocsájtásokra sor került. Ahogy elmondta, nagyon sokáig mérlegelték, hogy pontosan miért is jutott el ide a cég és hogy mit kell tenniük azért, hogy ez soha többé ne fordulhasson elő. Azt is megtudhattuk, hogy az elbocsájtások ellenére az együttműködés a Blizzard és az Activision között töretlen. Továbbá azt is kiemelte, hogy az Activision Blizzard elnöke, Bobby Kotick is azt nyilatkozta több ízben, hogy nem szándékozik befolyásolni a Blizzard munkáját. Szeretné megteremteni a Blizzard számára azt a környezetet, amiben olyan játékokat készíthetnek, amilyeneket valóban szeretnének.

A másik dolog, ami sok mérlegelést igényelt, a Diablo Immortal tavalyi prezentációja volt. Elmondása szerint nagyon hosszasan tárgyaltak arról, hogy hogyan is akarják megtartani az idei BlizzCon nyitó ünnepségét. Semmi esetre sem akarták, hogy a tavalyi fiaskó újra megtörténjen. Azt már a folyamat elején tudták, hogy a Diablo 4-gyel fogják nyitni a rendezvényt. A visszaszámlálás után rögtön meg akarták mutatni a Diablot a rajongóknak és ahogy telt az idő, egyre jobban elkötelezték magukat a döntés mellett.

És hogy miért nem volt Diablo Immortal prezentáció az idei BlizzConon? Mert szerették volna a figyelmet a Diablo 4-re irányítani. Nem akartak félreértéseket a két játék között mert tudják hogy nagy általánosságban két különböző játékos tábort szólítanak majd meg velük, bár nagyon remélik, hogy sokan lesznek majd olyanok is, akik mindkét játékkal játszanak majd, hiszen ez minden játékkészítő álma: Hogy játszanak az alkotásaikkal.

És ha már az alkotásoknál járunk, arról is megtudtunk a Diablo 4 és az Overwatch 2 kiszivárgása bár frusztráló volt, de érdemben nem befolyásolta a BlizzConra vonatkozó terveket. Mielőtt bejelentenének egy új játékot, előbb mindig el kell jutniuk vele egy olyan szintre, hogy az élvezetes legyen. Sem elodázni sem elsietni nem akarnak semmit.

A végére hagytam az egyik legsarkalatosabb kérdést, mégpedig azt, hogy az elmúlt 1 évben nem csak külső, de sokszor belső források is bírálták a cég működését. Érezni lehetett mind a játékosok, mind a készítők irányából a bizonytalanságot, ám Brack elmondta, hogy megérti mindazokat, akik elmondták a véleményüket a céggel kapcsolatban. Véleménye szerint az első, ami naggyá tette a Blizzardot, hogy a készítők egyszersmind játékosok is. Játszanak a saját játékaikkal, játszanak más játékokkal így könnyű együttérezniük a BlizzConon összegyűlt játékosokkal és azokkal is, akik otthonról követik a hétvége eseményeit. De van még valami, mégpedig, hogy számukra értékes a közösségük véleménye és bátorítani akar mindenkit arra, hogy kifejezzék azt, legyen az a vélemény pozitív vagy negatív. Ez természetesen igaz a közösségre és a dolgozókra is egyaránt.