The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Diablo III továbbra is fejlesztés alatt

| szerda

A Blizzard nem rég tette közzé a blogján a Diablo 3-al kapcsolatos terveit. A jövőben is lesz új tartalom valamint szezonok, valamint minden class kapni fog új setteket is.

"Függetlenül attól, hogy Számotokra a kaland most vagy 7 évvel ezelőtt kezdődött a Diablo III-ban, tájékoztatni szerettünk volna titeket a jövőbeli terveinkkel kapcsolatosan. Itt van mire számíthattok a közeljövőben:

Új tartalom és szezonok

A tizennegyedik szezonnal kezdődően minden szezonunk valamilyen téma jegyében telt. A cél egyszerű volt: felrázni az "elvárt" játékélményt és létrehozni valami újabb, egyedi tapasztalatot szezonról szezonra. Függetlenül attól, hogy éppen a legerősebb legendás képességeket vagy a legkellemesebb játékélményt nyújtó játékmenetbe nyúlunk bele, a törekvés mindig az lesz, hogy újszerű élményt nyújtson a játék maga.

Az ilyen szezonok debütálása óta a 16. volt a legnépszerűbb eddig, és a tizenhetesben is nagyon sokan vettek részt. Csak a PC-s számokat tekintve, majdnem annyian jöttek vissza a tizenhatodik szezonra mint a tizenegyedikre, amelyben először lehetett a Necróval játszani. Tudomásul vettük azt a feedbacket is, hogy új és változatosabb játékélményre vágytok. A számok és a pozitív visszajelzés alapján jó úton járunk. Továbbra is tudassátok velünk miképpen tehetjük még jobbá a játékot!

A csapat keményen dolgozik, hogy újabb szezon ötleteket gyártson, egy új szetten minden kaszt számára, tucatnyi új legendás képességen, és némi kasztok közötti egyensúlyozáson is. QoL változások és játékmenet módosítások is vannak a láthatáron, miközben próbáljuk kiértékelni, hogy min tudnánk még csiszolni. Ezek nem egyszerre fognak érkezni, tehát ha valamit hiányolsz a kasztoddal kapcsolatban, ne aggódj; mindenki számára tartogatunk még meglepetéseket.


PTR és Feedback

A tizenhatodik szezon alkalmával változtattunk a megközelítésen és használtuk a PTR-t. Mindössze egy hét publikus tesztelés után sikerült a patch notes-t előre kiadni, és így előre áttekinteni az érkező változtatásokat.

Ez a megközelítés nagyon sikeres volt. A múltban sok fejlesztési potenciált veszítettünk és időt is ami a hozzávetőleges változtatásokkal és a konzolra történő finomhangolással ment el. A PTR részvétel az első hét után kikopik, a beérkező adat is kevesebb és persze a visszajelzések száma is, így a jövőben is az egy hetes megközelítés mellett döntöttünk.

A jövőben szeretnénk sokkal jobban kihangsúlyozni azt is, hogy a változtatások kiváltó oka a Tőletek érkező Feedback. Nem minden módosítás a PTR tesztelés eredménye. Alkalomadtán egy lenyűgöző fórum poszt eredménye amit szezon közepén olvasunk a fórumon és utána hetekig teszteltük is, (belső körökben) méghozzá előre. Néha ezek az "egyszerű" változtatások lényegesen komplexebb problémák mint amilyennek elsőre tűnnek, és eltoljuk őket egy későbbi patchig, néha pedig nem is lehet őket következmények nélkül megoldani. Máskor pedig előfordul, hogy valaki legyint egyet a designer asztalnál, megy egy kis brainstorm, és az egész Season Journeyt lecseréljük.

Míg egyetlen forrás nem mindig ok a változatásra, igyekszünk majd a visszajelzéseket figyelembe venni, mialatt kihangsúlyozzuk majd a design mögötti szándékunkat is a jövőbeli változások esetén. Egy dolog biztos marad: nagyra értékeljük a véleményeteket és kérünk is Titeket, hogy tudassátok velünk, mert az inspiráció bárhonnan érkezhet.


Tiszta, érthető kommunikáció

Amit még sokan kértek Tőlünk az az volt, hogy tisztázzuk, mik a terveink, min dolgozunk éppen, és, hogy merre tartunk a jövőben. Ez a blog az első ilyen lépés ennek tisztázására. Gyakoribb jelenlétre és interakcióra számíthattok Tőlünk a jövőben a fórumainkon, főleg patchek és PTR idő körül. Kommunikálni akarunk a közösségünk tagjaival méghozzá rendszeresen arról amit mi mindannyian szeretünk: a Diablóról.

Reméljük sikerült tisztáznunk, hogy mit is szeretnénk a Diablóval. Azt szeretnénk, ha mindenki úgy érezné, Sanctuary a Hősök otthona, és bármikor visszatérhessetek ha viszket a tenyeretek kiütni egy két démont, kutatni némi kincset, találni valami újat."