The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Mi lesz veled Diablo 4?

| szerda

Ez a cikk arról fog szólni, hogy jelen helyzetében milyen út vezetett a Diablo Immortal tavalyi fogadtatásához, valamint, hogy hogyan látom a nem rég belengetett Diablo 4 helyzetét. Ahhoz, hogy ez érthető legyen, egy kis történelemmel kezdek. Amennyire csak lehet, igyekszem majd objektív maradni, de ez csak egy vélemény, természetes, ha a Tiétek eltér ettől.

A Kezdetek

A Blizzard az igazán sikeres időszakában, vagyis a Warcraftok megjelenésétől kezdve egészen a WoW-ig (itt a Hearthstone a kiadás időpontja miatt kilóg a sorból, de ez a játék is piacot teremtett, nem pedig lekövetett) mindig egyedi, úttörő megoldásaival lett népszerű.

A Diablo 1 szép volt és az első sikeres manifesztációja egy papír alapú RPG játéknak PC-re.

A Warcraft ugyanígy első volt stílusában, és bár a Starcraft is stratégiai játék volt, mégis egyedi tudott lenni abban, hogy ez lett a későbbi E-sport szcéna első köve, már 1999-ben versenyek voltak rá (a világot tekintve is különbözött a Warcrafttól, még ha a műfaj azonos is volt). Ne felejtsük el, hogy ebben az időszakban még a PC pincékben voltunk többnyire ha másokkal akartunk játszani, az internet még messze nem volt tömegjelenség, mint pár évvel később.

A Warcraft 2 kellemesebé tette a játékot és folytatta a történetet. Itt már lehetett control groupokat is használni, nem egyesével kellett küldeni a katonákat!

Erre jöttek a folytatások, amiknek a leginnovatívabb eleme az internet kreatív használata volt. A Diablo 2 és a Warcraft 3 felköltöztette a játékosokat a globális játszótérre, valamint építették tovább az adott franchise Univerzumát és csiszoltak a játékmeneten valamint a grafikán. A Diablo 2-ben már akár futni is lehetett a karakterrel (már ameddig bírta staminával)! Ebben a korszakban kezdett el kialakulni a Blizzard fan közösség magja.

Majd jött a WoW. Ezt nem is érdemes boncolgatni, minden idők egyik legsikeresebb játéka lett, bevételt és megoldásait tekintve is.

Azonban ezen a ponton már volt is egy kisebb hiba a Blizzard stratégiájában, ami akkoriban nem volt egyből nyílvánvaló, így utólag azonban sajnos érezni lehet a hatását.

Friendly Fire

Eddig a pontig a cég kínosan ügyelt arra, hogy a termékeit lehetőleg megkülönböztesse, és más-más területeket fedjenek le. Itt azonban a Warcraft Univerzum, egy a Diablóéhoz hasonló középkori környezet mágiával fűszerezve, átnyergelt a stratégiai műfajból az RPG-re. Sőt, a WoW mélyebb is lett, és észrevétlenül megkérdőjelezte a Diablo szükségességét.

Olyannyira, hogy a Diablo 3 már nem is igazán tudott újat mutatni, sőt elemeket is vett át a WoW-tól, például az aukciós házat amikor megjelent.

Persze a kezdeti bakik után, főleg a RoS megjelenését követően a játék összeszedte magát, és bárki, aki szerette a második részt, szerintem ezt is élvezi. De ettől a probléma továbbra is jelen volt, a Blizzard mindig akkor volt sikeres, amikor utat tört és innovatív volt, a Diablo fejlesztői pedig el is kezdték keresni a megoldást arra, hogyan tehetnék ismét egyedivé a játékot.

Adj helyet magad mellett

A jelen körülmények arra engednek következtetni, hogy úgy akartak teret szorítani a Diablónak, hogy egyszerűen másik platformra adják ki. Először konzollal próbálkoztak, majd a telefont nézték ki, mint azt már tudjuk. Végülis kevesebb képességet kell használni, konzol kontrolleren vagy telefononon talán a kéztőcsatorna-szindróma esélye is csökken, mindenki boldog. Ez így leírva sosem lett, és elnézve mekkora felháborodást váltott ki, soha be sem fogják ismerni, azonban erős a gyanú.

A közelmúltbeli Starcraft FPS visszavonása is valószínűleg amiatt történt, hogy ez a kannibalizmus ne öltsön nagyobb méreteket, hiszen az Overwatch és a CoD sorozat is ebbe a műfajba tartozik, még ha témájukban különböznek is.

"You think you do, but you don't"

Mindezek után nagyon érdekes lesz látni, mi lesz a belengetett Diablo 4 sorsa. A problémái már előre adottak, és látatlanban nagyon nehéz elképzelni, mivel tudnák úgy megújítani a sorozatot, hogy a rajongók elégedettek legyenek.

Az általam korábban említett kannibalizmus miatt a World of Diablo esélyei csekélyek, a közösség a platform váltásra a tapasztalatok alapjáb nem nyitott, és a játékmenet bármilyen nemű buherálása lehet, hogy még nagyobb visszhangot keltene.

Azonban, ha ugyanígy adják ki a játékot minimális újítással, egy kis grafikai ráncfelvarrással, valószínűleg ismét csak csalódást okoznának. Nem lennék most a Diablón dolgozó csapat tagjainak helyében, annyi biztos.