The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

További részletek derültek ki a Diablo 4-ről!!

| Shadereaper

Eddig nagyon jól telik a hétvége a Blizzard fanok számára. A cég éves kiállításán elég rendesen meghajtották a Hype-vonatot és még nincs is vége a bulinak. A tegnap este nagy Diablo 4 bejelentés után pár szerencsés kiválasztott streamer kipróbálhatta és élőben közvetíthette a játék demo verzióját és még a fejlesztőknek is feltehettek pár kérdést. Ezekből a kérdésekből jön most egy összefoglaló:

KARAKTEREK:

  1. Az első infó, hogy a játék megjelenésekor összesen 5 féle karakter osztály lesz elérhető, amiből eddig 3-at láthattunk akcióban: a barbárt, a varázslót és a druidát, a további kettőről egyelőre semmilyen infót nem árultak el.
  2. Az indulás után az elérhető karakterek száma kiegészítőkön keresztül fog bővülni.
  3. A karakterek kialakítása során a legfontosabb elv, hogy a hozzájuk tartozó játékstílus minél egyedibb legyen. Ebben sokat segítenek a különböző elementek. Pl.: A druida Storm és a varázsló Lightning képességei egyaránt villámokat használnak, de a druida képességei használat után egy ideig még működnek, míg a varázslóéi nem.
  4. Játékmenetet befolyásoló hatása lesz a druida Seamless Shapeshifting (Azonnali alakváltás) vagy a barbár Arsenal (4 használható fegyver közötti azonnali váltás) képességének, mert lesznek olyan talentek, amik bónuszokat adnak, amikor a druida farkas vagy medve alakba vált, vagy amikor a barbár fegyvert vált. Ezek a bónuszok megmaradnak egy darabig, és halmozódhatnak is, szóval érdekes llehet kikísérletezni, hogyan működnek együtt.
  5. Lesz lehetőség support buildek létrehozására.
  6. Van lehetőség a többfajta erőforrást használó classok visszatérésére.
  7. Lehetséges, hogy lesznek cross-class képességek (teleportáció barbárokon valamilyen legendary hatására) de nem lesz túl sok belőlük.

GAMEPLAY:

  1. A játék jelenlegi formájában az elérhető legmagasabb szint 40, ez a megjelenésig változhat.
  2. A maximális szint eléréséhez szükséges időről egyelőre nincsen fix adat, annyi biztos, hogy lassabb folyamat lesz, mint a D3-ban de nem fog többszáz órát sem igénybe venni.
  3. Szintlépéskor 1 vagy több skill pontot fogunk kapni, amit aktív képességeink megtanulására és fejlesztésére használhatunk. Emellett a játékvilágban is találhatunk Skill Tome-okat, amikkel további pontokat szerezhetünk. A már megszerzett aktív képességeinket bármikor szabadon váltogathatjuk.
  4. Az endgame-ig való eljutás rögös útján egyelőre úgy tűnik, hogy nem kell majd végig járnunk a jó öreg Normal - Nightmare - Hell szinteket. A helyzet jelen állása szerint a játék nehézsége 2 részből fog állni. Elsőként minden zónának és dungeonnak lesz egy minimum szint követelménye. Amikor a karakterünk szintje meghaladja ezt a követelményt, a terület nehézsége hozzá igazodik a mi szintünkhöz. Így előfordulhat, hogy egy terület túl erős lehet nekünk, de túl gyenge sosem lesz.
  5. A World Bossok mellett a Greater Rifteket alapul vevő Key dungeon-ök fogják képezni az endgame egyik legfontosabb részét. A tovább gondolt rendszer abból áll, hogy kalandozásaink során kulcsokat találhatunk a világban található több 100 dungeon-höz. Ezeket a kulcsokat felhasználva az adott dungeon nehézsége megnő és új modokat is kap, amitől teljesítése még nehezebbé válik. Minden kulcsnak saját nehézségi szintje lesz és a modjait is láthatjuk majd, szóval előre eldönthetjük, hogy egy adott key dungeont milyen karakterrel és milyen buildel akarunk teljesíteni.
  6. A crafting sokkal hangsúlyosabb része lesz a játéknak, mint a D3-ban. A fejlesztők célja, hogy a crafting és az ahhoz szükséges alapanyagok megszerzése szerves része legyen a nyitott játékvilágnak, és ha a játékosok rászánják az időt a craftolásra, akkor az eredmény mindig megérje a fáradtságot.
  7. Az endgame rendszerei arra fognak irányulni, hogy lehetőséget adjanak más buildek kipróbálására is. Hogy ezt pontosan hogyan kell érteni, azt nem tisztázták, de mivel a karakterek aktív képességeire kiosztott pontokat nem lehet újra osztani, ezért sejthető, hogy valamilyen módon képesek leszünk további skill pontokat szerezni az endgame segítségével.
  8. Az endgame nehézségét a World Bossok és a Key dungeon-ök fogják meghatározni.
  9. A talent (passzív képesség) pontjaink ingyen újraoszthatóak. A skill (aktív képesség) pontjaink viszont nem
  10. A talent fák és az elérhető maximum szint a tervek szerint a kiegészítő csomagokkal lesz bővítve.
  11. Lesznek Season-ök és elsődlegesen új Legendary tárgyak bevezetésére, régiek balance-olására, valamint az újrajátszhatóság elősegítésére fognak koncentrálni (Új dungeon challenge-ek, új ellenfél affixek).
  12. A játékosok ládáinak működése (egyéni vagy az összes karakter között megosztott) attól fog függeni, hogy a készítők milyen kereskedelmi rendszer mellett döntenek. Nem szeretnének olyan helyzetet előidézni, amibn a játékosnak kereskednie kelljen, ha át akar adni egy tárgyat egy másik karakterének.
  13. Lesz szerencsejátékos a játékban és a D2 Gheedjénak mintájára goldot fog kérni a portékáiért.
  14. Followerekről egyelőre nem kaptunk hírt.
  15. Lesznek Treasure Goblinok.
  16. Nincs Cow Level... De ezt ti is tudjátok.

TÁRGYAK:

  1. A legendary tárgyak ugyanolyan, vagy erősebb hatással lesznek a játékmenetre, mint a setek.
  2. A legendaryk befolyásolják majd, hogy egyes képességek hogyan működnek, de nem fogják a képességek sebzését a sokszorosára növelni.
  3. Egyszerűbbé és átláthatóbbá teszik a tárgyak védelmi és támadó értékéhez tartozó matekot.
  4. A készítők jelenlegi célja, hogy minden karakternek minden slotjába kerülhessen legendary item, de ha a későbbi tesztelések alatt kiderül, hogy ez nem a helyes út, akkor akár egy rare(sárga) item is lehet Best-in-Slot.
  5. A drop továbbra is random marad, de a készítők nem zárkóznak el attól sem, hogy csak egyes ellenfelektől legyen megszerezhető pár legendary.
  6. A drop rate nem fix, jelenlegi tervek szerint lesz egy drop tábla a fejlődésben lévő karaktereknek és egy másik a már endgameben lévőknek.
  7. Visszatérnek a Rune Word-ök. Egyelőre legfeljebb 2 rúnát tehetünk egy tárgyba, az egyik első egy kritériumot ad, a másik pedig egy hatást. A látott demoban például a játékosok által kapott kritérium rúna "Gyógyital használatakor" aktiválta a "+50 critical chance" hatást, ha ugyanabba a tárgyba tették őket. A későbbiekben lesz valamiféle mód a rúnák erősítésére, és talán 2-től több rúnát is kombinálhatunk majd.
  8. A Mythic tárgyak a játékban elérhető legerősebbek. Ezekből egyszerre 1 darab lehet a karakterünkön viszont 4 legendary képessége is lesz. Valamilyen formában szerepelni fog a játékban a Horadric Cube és valószínűleg ennek a segítségével tudjuk majd változtatni, hogy Mythic tárgyunkon mely 4 legendary képesség foglaljon helyet.
  9. Visszatér a magic find és a gold find, de csak gemeken, hogyha azokat ékszerekbe socketeljük. A socketekből a gemek eltávolíthatók, de azt nem tudjuk, hogy ez mennyiben fog kerülni.
  10. A BlizzConon kipróbálható verzióban nem szerepelt a durability, az az a tárgyak "egészségi" állapotára vonatkozó érték, de a készítők még nem véglegesítették ezt az állapotot. Olyasmiről is tárgyalnak, hogy a tárgyak állapota járhatna valamilyen pozitív vagy negatív hatással (pl.: magasabb sebzés vagy védelem, ha a tárgy durabilityje 100%).
  11. Egyelőre nincs tervben, hogy visszatérnének a D2 charmjai.

SOCIAL:

  1. A party-k maximális létszáma 4 fő, de a World Bossok több partyt fognak igényelni.
  2. Offline mód nincs.
  3. A megosztott open world úgy fog működni, hogy a fő sztoriszál küldetéseit csak egyedül teljesíthetjük. Amikor végeztünk a sztori egy részével, az a régió is nyitottá válik, így már kalandozhatunk barátainkkal, de idegen játékosokkal még így sem fogunk összefutni. Velük csak a barátságos táborokban és a World Event területeken érintkezhetünk.
  4. Akár úgy is végig játszhatjuk az egész játékot, hogy egyetlen egyszer sem érintkezünk más játékosokkal, de a készítők kiemelték, hogy csapatban nagyon sok tartalmat egyszerűbben és hatékonyabban teljesíthetünk.
  5. A Diablo 4 nem MMO lesz, hanem egy Diablo játék, amiben a korábbinál nagyobb szerepet kapnak az MMO elemek.
  6. Trade-elni csak játékosok között tudunk majd, nem lesz aukciós ház. Jelenlegi iteráció szerint 3 típusú tárgy lesz a játékban: Korlátlanul trade-elhető(Crafting materialok), egyszer trade-elhető, amit bármeddig használhatunk karakterünkön, de csak egyszer adhatjuk tovább, és végül a nem trade-elhető, amit nem kell magyarázni.
  7. Lesznek klánok a játékban, valamint klán bank, klán leaderboard és social funkciók is.
  8. A leaderboardokkal is inkább social irányban gondolkodnak, ahol ismerőseinkkel hasonlíthatjuk össze teljesítményeinket.
  9. Játékos és klán housingról egyelőre nincs hír.
  10. PVP területek lesznek a játékban, ahol kedvünkre apríthatjuk majd az arra tévedőket, viszont nem gyűjtögethetjük a fülüket. A készítők szeretnének olyan PVP módokat találni, amihez akár egész klánok is csatlakozhatnak, de egyelőre semmi konkrétum.
  11. E-Sport egyelőre nincsen tervben.

A MOTORHÁZTETŐ ALATT:

  1. Természetesen lesznek a játékban Achievementek.
  2. Az időjárási rendszer ott tart, hogy ha elered az eső, akkor a felületek, illetve a karakterek és szörnyek is nedvesek lesznek, de ez egyelőre csak vizuális változás, a játékmenetre nincsen hatással (Az ázott ellenfelek nem fognak nagyobbat sebződni a villámoktól).
  3. Habár a kipróbálható verzió GeForce 2080 as kártyával felszerelt gépeken futott, RTX-ről egyelőre semmi hír.
  4. Azért fejlesztenek csak PS4-re és XBox One és nem next-gen konzolokra, mert egyelőre csak ezek állnak rendelkezésre.
  5. Crossplay nem lesz.
  6. A felhasználói felületet egyelőre nem lehet állítgatni, de ez még változhat.
  7. Add-on támogatás nem lesz.
  8. Ha softcoreban meghalunk, visszakerülünk az utolsó mentési helyre, és vissza kell futnunk a hullánkhoz, hogy felkapjuk az elvesztett pénzünket.
  9. Lesz Hardcore és ugyanúgy fog működni, mint eddig (Ha meghalunk, vége, lehet kezdeni elölről).
  10. Lehet majd Controllerrel játszani PC-n (de nem lehet egérrel és billentyűvel játszani konzolon...).

HOL ÁLL A FEJLESZTÉS?

  1. Bétateszt? Még túl korai.
  2. A tegnapi bejelentést követően a készítők figyelni fogják a közönség reakcióit, és hogy mit várnak a játéktól. Ezt követően negyedévente fognak jelentkezni egy teljeskörű helyzetjelentéssel, hogy hol is tartanak éppen.
  3. Ahogyan haladnak meg a fejlesztéssel, egyre jobban igyekeznek majd hallgatni a játékosok igényeire, de amíg nincsen nyilvánosan kipróbálható verzió a kezükben, ez igencsak nehéz lenne.
  4. Buy-to-Play modell mellett döntöttek, tehát ha megvesszük a játékot, és persze később a kiegészítőit, akkor korlátlanul játszhatunk vele. Ha lesz is valamilyen ingame store, az tisztán kozmetikai lesz, nem lesznek benne Pay-to-Win elemek. A készítők még azt is kétségesnek találják, hogy olyasmiket kellene árulniuk, mint például a karakter slotok vagy a extra hely a játékosok ládáihoz, mert igyekeznek ezekből is éppen eleget a játékosok rendelkezésére bocsájtani.