The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Új kasznival, új motorral érkezik majd a Diablo 4

| Shadereaper

Minden túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a Diablo 4 igazi szerelmes levélnek ígérkezik, amit a máig töretlen népszerűségnek örvendő nagy tesóhoz, a Diablo 2-höz címeztek. Visszatér a nyomott hangulat, a sötétség, amiből mintha folyamatosan szemek vizslatnának minket, a szűk, már már klausztrofóbiás érzést keltő alagutak.

Ezzel együtt sok újdonság is érkezik. Egy hatalmas nyílt világ, amiben töltőképernyők nélkül közlekedhetünk annak akár egyik sarkától a másikig (#NeedHorseSpeed). Hatalmas world bossok, amikkel játékostársainkkal vállvetve szállhatunk szembe. És még ki tudja mi minden. Az egyik legfontosabb újdonság, amit a Diablo 4-gyel kapunk, nem más, mint a játék megjelenítéséért felelős motor.

Szemfülesebb nézők bizonyára már a gameplay demo-t nézve is kiszúrták, hogy a készítők teljesen maguk mögött hagyták a 3. rész inkább meseszerű képi világát. Ezért is felelős a kezdetektől a Blizzard által fejlesztett motor, ami fizikai alapú renderelést használ, így a bőr, a talaj, a haj, a fém és minden egyéb sokkal valósághűbbnek fog hatni, mint a korábbi játékokban.

Természetesen ez a motor lesz majd felelős a valós időben változó időjárási effektekért, a lerombolható környezetért, az esős időben elázó a talajért és karakterünkért és a kamera kezelésért. A sorozat korábbi részeiben a kamera fix volt, átvezető animációkon kívül sosem láthattuk a horizontot sem és még zoom-olni se nagyon lehetett. Ez most alaposan meg fog változni. Az új motor által generált átvezető mozikban nem csak karakterünk fizimiskáját és felszerelését tekinthetjük meg egészen közelről, de a világot is megcsodálhatjuk.

És akkor még nem is beszéltünk a world boss harcokról, amik közben a kamera teljesen eltávolodik majd karakterünktől és igazi madártávlatból látjuk majd a harcteret. Erre szükség is lesz, mert ha minden world boss olyan hatalmas lesz, mint a BlizzCon-on kipróbálható demo-ban szereplő Ashava, akkor bizony minden pixelnyi belátható területre  szükségünk lesz, hogy elkerülhessünk egy két nagyobb taslit.