The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

A buffolt lapok rangsora

| Pyarron

Június harmadika történelmi pillanat volt a Hearthstone játékosok számára. A játék történetében először, nem a már jól megszokott nerfeket kaptuk az egyensúly fenntartásának érdekében, a Blizzard végre buffolta a lapokat. A Rise of the Mechs update óta már 3 hét telt el, ezidő alatt letisztultak a változások. Stonekeep jóvoltából a Hearthstonetopdecksen megjelent a rangsor, ez következik.

18. Dr Morrigan

Dr Morrigan volt a tavalyi év legrosszabb lapja, amit a Blizzard kiadott. Nem volt átütő képessége, gyenge statjai voltak és magas manaköltsége. A Blizzardnál nem akartak finomkodni, rögtön két manával csökketnették az árát. És hogy mi lett az eredmény? A lap továbbra is rossz. Pedig gondoljunk csak bele, mekkora erősítés ez. Ha bármelyik lap árát csökkentenénk 2 manával, meghódítaná a metát, de Morrigan továbbra is használhatatlan maradt. Persze ez nem véletlen, mivel itt nem a lap árával volt baj, hanem magával a mögötte álló koncepcióval. Amíg nem kap megfelelő lapokat hozzá a warlock, addig ne is számítsunk arra, hogy csak egyszer is találkozunk vele a ladderen.

17. Flark's Boom-Zooka

A kezdetektől fogva túlértékelték a lapot, a gyakorlatban azonban néhány vicces villanáson kívül többet nem produkált a lap. A probléma itt is inkább az alapkoncepció, mintsem a manaköltsége. Habár a költségcsökkentésnek hála kombinálhatóbbá vált a lap, még mindig túl körülményes.Hasonlóan Morriganhez, itt is várni kell még arra, hogy újabb kiegészítőlapokat kapjon a későbbiekben, vagy végleg eltűnjön a süllyesztőben.

16. Cloning Device

A Cloning Device bizonyos szempontból mindig is kissé fura koncepcióval rendelkezett, mérföldekkel jobb lap lenne, ha a saját paklinkból tudnánk felfedezni egy lapot, így csak a random faktort erősíti leginkább, és extra árat fizetek egy lapért az ellenfél paklijából. Ezt meg miért is akarnám? Habár a költségcsökkentéssel jóval használhatóbbá vált a lap, így is inkább arénán lett elképzelhetőbb választás, mintsem a kompetitív paklikban. 

15. Mulchmuncher

A Mulchmuncherben a kezdetektől fogva sokan nagy potenciált láttak, azonban a gyakorlat nem igazolta ezt, sajnos a valóságban bármelyik sima token pakli kenderbe veri a treant-es változatokat. A Forest Aid spell megjelenése ugyan megkönnyítette a Mulchmuncher képességének kihasználását, azonban ismét azzal szembesülhettünk, hogy itt sem a lap ára a fő probléma, hanem maga a Treant köré épülő lapok koncepciója. A lap még mindig arról szól, hogy a kezdetektől fogva tartogatod, amíg csak szinte (vagy teljesen) ingyen kijátszhatod.

14. Violet Haze

A Violet Haze 3 manásként egyértelműen túlárazott volt. Nyilván alapvetően az Arcane Intellect mintáját követte, de nem mindegy hogy két lapot húzunk a paklinkból, vagy kapunk két teljesen random lapot, ami nagy eséllyel nem is illeszkedik kellőképp a paklinkba. Így, hogy olcsóbb lett, már egy középszerű lapot kapunk, azonban továbbra sem játszák, mivel a rogue kaszt továbbra sem rendelkezik elég jó deathrattle szinergiákkal. Talán majd az egyik későbbi kiegészítőben orvosolják ezt a hiányt.

13. Spirit Bomb

A Spirit Bomb alapvetően sosem volt egy rossz lap, különösen, ha a Shadow Bolthoz viszonyítjuk. Összességében 1 manaköltséget cseréltünk 4 életerőre, ami bizonyos warlock paklikban nem okoz problémát. Azonban mint kiderült, a lassabb paklik nem rizikózták be ezt a plusz sérülést, a gyorsabb paklikban meg nincs szükség "csak-minion" leszedésre. Mióta olcsóbb lett, sokkal nagyobb potenciált kapott a kártya, viszont a lap legfőbb hátulütője továbbra is fennáll. A 4 sérülés továbbra is tól sok, és a locknak kevés az eszköze a gyógyulásra, pláne ha a jelenlegi metát is figyelembe vesszük. Egy Bomb Hunter vagy egy Bomb Warrior ellen nem fér bele ennyi felesleges sérülés sem.

12. Gloop Sprayer

A Gloop Sprayer maga a "win-more" lapok definíciója. Ha a páston hátrányban vagyunk, és nincs semmink, a lap játszhatatlan. Ha csak kis lényeid vannak, akkor nincs sok értelme kijátszani. Ha van egy nagyobb lényünk, akkor se túl érdekes. Ahhoz, hogy kiaknázzuk a képességét, két nagy lénynek kell lennie a páston, viszont ebben az esetben már nagy eséllyel a markunkban van nélküle is a győzelem. A költségcsökkentése persze könnyített a kijátszhatóságán, de a létjogosultságát nem tudta fokozni. Egyedül a Heal Druid archetípusban van helye, ahol Lucentbarkot szaporíthatja, de ez a pakli sem állja meg jelenleg a helyét. Talán egy későbbi kiegészítőben még előkerülhet a Gloop Sprayer.

11. Unexpected Results

Az Unexpected Result alapvetően egy középgyenge lap volt, két 2 manás random lényt kaptunk 4 manáért, semmi extra. A költségcsökkentés után viszont már korrekt lap, pláne ha megtoljuk némi plusz spell damage-el. A kártya egyetlen hátulütője az, hogy jelenleg nem létezik pakli, amiben szükség lehetne rá. Talán majd a későbbi kiegészítőkben. Persze arénán mostmár tökéletes választás.

9 - 10. Beryllium Nullifier és Security Rover


Ennek a két warrior lapnak gyakorlatilag semmit sem nőtt a népszerűsége a buffokat követően. Persze most biztosan felmerült bennetek a kérdés, hogy akkor mit keresnek ilyen előkelű helyen ezen a listán? A válasz egyszerű, habár a paklikba továbbra sem kerülnek bele, Dr. Boom, Mad Geniusnak és az Omega Assembly-nek köszönetően rendszeresen előfordulnak, és a hatékonyságuk megnőtt a korábbiakhoz képest. Amíg ezek a lapok játszhatóak lesznek, addig mind a Security Rover, mind a Beryllium Nullifier gyakori ellenfelünk lehet.

8. Necromechanic

Kijelenthetjük, hogy a Necromechanics lap a buffok egyik legnagyobb nyertese. Gyakorlatilag a játszhatatlan szintről eljutott odáig, hogy már a legtöbb mechekkel dolgozó hunter pakliban kötelező helye van. És ehhez elég volt eggyel csökkenteni a manaköltségét. Az ugyan tény, hogy a Bomb Hunter paklikból kimarad, de azt leszámítva akkor is szép menetelésről beszélhetünk az esetében. Ha esetleg a későbbiekben lassul a meta, még többet láthatjuk a létrán.

7. The Storm Bringer

A Shaman egyik nagy tematikája az Evolve mechanika köré épült gyakorlatilag éveken keresztül. A Whispers of the Old Gogds idején kifejezetten erős is volt, aztán a későbbi rotációkkal ez a mechanika elindult a süllyesztőben Standard módban. A The Storm Bringer nagyon hasonló vonalat képvisel, még ha nem is evolvációról beszélünk, és ebben van a lap legnagyobb hátránya is, túl soká érkezett. Talán egy korábbi kiegészítőben erősebb szerepet kapott volna, pláne a buff után. Így csak egy üde színfolttá vált a játszhatatlan státuszából. 

6. Extra Arms

Sajnos ki kell jelentenünk a Priest jelenleg az egyik leggyengébb kasztnak számít a metát figyelembe véve. Ugyan folyamatosan vannak próbálkozások, de egyetlen életképes paklit sem találunk a papokhoz. Ebből adódik az, hogy habár a buff hatalmas segítség, de még mindig rendkívül kevés ahhoz, hogy a ladderen is megjelenjen. Azért az érdekes tény, hogy jelenleg a priest paklik több mint 60%-ban kap helyet az Extra Arms, amivel a legnépszerűbb buff kártyává vált.

5. Glowstone Technician

Mind emlékezhetünk a Mean Streets of Gadgetzanban bevezetett hand-buff mechanikára. Hangzatos volt, nagyon durvának tűnt első ránézésre, azonban sosem működött igazán. Időnként láttunk felcsillanni egy-egy hand-buff paladint, de tiszavirágéletű volt a dolog. Ez is az alapja lehetett a Glowstone Technician népszerűtlenségének, azonban a buffok után sikerült megtalálnia a helyét a midrange vonalon mozgó Mech Paladinban. Azzal hogy olcóbbá vált, már kombózható több lappal, többek közt az örök favorit Zilliaxal. Amennyiben a későbbi kiegészítőkben továbbra is a midrange vonalat erőltetik a paladinoknál, biztosan kötelező kártya lesz.

4. Pogo-Hopper

Már a buffok bejelentésekor látható volt, hogy a Pogo-Hopper örvendhet a legnagyobb népszerűségnek. Előtte sem volt játszhatatla, utána pedig még hatékonyabb lett. A Rise of Mechs érkezésekor hatalmasat ugrott a népszerűsége, de pont olyan gyorsan vissza is zuhant, mivel a koncepcióbeli probléma továbbra is fennmaradt, nagyon függ a meccs kimenetele a laphúzástól. Valószínűleg kaphatunk hozzá támogatólapokat a későbbi kiegészítőkben.

3. Crystology

Míg a fentebb említett Glowstone Technician csak egy szűkebb rétegnél vált be, addig a Crystology gyakorlatilag bármelyik paladin pakliban megállja a helyét, legyen az aggro pakli, vagy egy specifikusabb Holy Wrath Paladin deck. Legyünk őszinték, 1 manáért 2 lapot húzni egyzerűen őrülten jó tud lenni. Nem volt a lap rossz már a buff előtt sem, de így már kimagasló.

2. Thunderhead

Csak úgy, mint a Crystology esetében is, a Thunderhead alapból sem volt rossz lap, de így már egyszerűen remek lett. Az egy életerőpont növelés nem tűnik nagy változásnak, de tagadhatatlan, hogy a buffok következtében a Shaman visszatérhetett a metába. Az pedig biztos, hogy nagyon erős választás mind a midrange, mind a controll archetípusokba.

1. Luna's Pocket Galaxy

Talán a legmeglepődd helyezés a Luna's Pocket Galaxy első helye. Dr. Morrigan esetében a manaköltség 2-vel való csökkentése gyakorlatilag semmire sem volt elég, itt pedig hatalmas löketet nyújtott. Ez a buff hatalmas előnyt nyújtott. Még 5 manáért is drága egy olyan hatás, ami nem érvényesül azonnal, de már mellette nem maradunk tehetetlenek, és kényelmesen melléfér egy Frost Nova + Doomsayer kombináció. És a gyakorlat azt mutatja, hogy ez pontosan elég is volt. A ladderen előforduló paklik 9,5%-ban található meg a Luna's Pocket Galaxy.

Ti mit gondoltok a rangsorról? Használjátok a buffok óta valamelyik kártyát?