• 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Blizzcon: Rastakhan's Rumble

| Shadereaper

'ello Mon!

Ember legyen a talpán az a hordás WoW játékos, aki fejben össze tudja számolni, hogy hányszor hallotta ezt az köszöntést. Vagy éppen az óva intő jótanácsot: "Stay away, from da voodoo!" Sok mindent el lehet mondani a trollokról, de valahol legbelül mindenki szeret bennük valamit. Ebből a kezdőpontból indultak ki a Heartstone készítői is, amikor összeültek, hogy kitalálják, hogyan lehetne megvalósítani egy troll paklit.

A fejlesztők Blizzcon-on tartott bemutatóján elmondták, ötletbörzéjük azzal a kérdéssel indult: "Mit szeretünk a trollokban?" És jöttek a válaszok. Vol'Jin-t, vagy Hakar véráldozat rituáléit, rengeteg válasz érkezett, de a legvégén egyvalami maradt, amit mindannyian szerettek: a Loákat. Ezeket az istenségeket, akiktől meghatározóbb jellemzője nem is lehetne a troll fajnak.

Csak hogy a trollok olyan hatalmas birodalmakat építettek és annyi féleképpen alkalmazkodtak a környezetükhöz a sivatagtól a dzsungeleken át egészen a fagyos erődítményeikig, hogy a készítők nem tudtak választani, milyen szemszögből közelítsék meg ezt a kiegészítőt.

Aztán jött az ötlet! Miért nem eresztjük egymásnak az összes troll törzs képviselőit egy mindenki mindenki ellen típusú bunyóban? És létezhet vajon megfelelőbb hely erre mint a Gurubashi aréna Stranglethorn Vale szívében?

Szóval akkor megvan a hely, megvan a téma. Mi kell még? Hát a hősök! És mi jellemezhetné jobban ezeket a bátor trollokat, mint a loák, akik kegyeikbe fogadták őket. A készítők igyekeztek a törzseket úgy kialakítani, hogy a Loájuk kinézete és természete határozza meg őket. Ilyenek például a tigris Loa, Shirvalla paladinjai, akik arany vértezetükel és tigris prém díszeikkel tisztelegnek istenük nagysága előtt.

A készítők az aréna küzdelmeinek jegyében egy új mechanikát is bevezetnek a játékba, ez pedig az Overkill. Nagyon egyszerű, mégis brutálisan hatékony mechanika, aminek hatására, ha egy Overkill képességgel rendelkező lappal megtámadunk egy ellendéges lényt és a mi lapunk támadóereje nagyobb, mint a célpont védelmi értéke, akkor újra támadhatunk.

Szintén új mechanika a Spirit-ek bevezetése. Ezek a lapok arra szolgálnak, hogy tovább erősítsék az egyes csapatok összetartozásának érzését. Minden egyes spirit 0 támadó és 3 védelmi ponttal rendelkezik, leidézése után 1 körön át álcázva van és különböző, azadott csapatot jellemző módon erősíti az egész paklit.

A törzsi csapatok felépítése ugyanazt a témát követi, először is van egy Loa lap. Ezek tipikus befejező lapok, rengeteg manába kerül a kijátszásuk de ha a pályára kerülnek, szinte biztosan miénk a győzelem.

A Loa után következik a Spirit, szintén minden csapatnak saját spiritje van, ahogy feljebb is említettem, olyan lapok, amik önmagukban nem érnek sokat, viszont, ha sikerül köréjük építeni a pakli többi lapját, meghatározó tényezővé válnak. Ezen felül minden csapatnak van egy bajnoka, ezek általában létező troll hősök, akik képességeikkel a csapat szellemiségét teljesítik meg. Ezen felül még 7 további lap tartozik a csapatokhoz, amik egytől egyik a Loa témáját követik.