• 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Druid, Odd Paladin, Shudderwock Shaman és Kingsbane Rogue nerf

| Borovi Bence

Teljesen váratlanul jelent meg ma reggel egy új hír a hivatalos Hearthstone oldalon, amiből kiderül, hogy még ma több lap is nerfelve lesz.

December 19-én érkeznek az alábbi nerfek! Amint megérkeznek a változtatások, a nem-Basic kártyákat két hétig teljes áron lehet betörni (Disenchantolni)!

Fejlesztői megjegyzés: Ezeknek az egyensúly változtatásoknak a célja, hogy hosszú távon javítsák a Standardet és a Wildot is. Úgy döntöttünk, hogy hamarabb vezetjük be ezeket a változtatásokat, mint általában szoktuk; szeretnénk hallani a visszajelzéseiteket a frissítés időzítésével és változásaival kapcsolatosan is.


Wild Growth 3 Mana 2 helyett

Wild Growth nerf

Nourish 6 Mana 5 helyett

Nourish nerf

A Wild Growth és a Nourish minden midrange, combo és control Druid pakliban szerepel, mióta ezeket a kártyákat bevezettük a Basic és a Classic szettben. Ha a Basic és Classic szett kártyái túlságosan erősek, akkor az hosszabb távon negatívan befolyásolja a játékot. Állandóan ugyanazon kártyák ellen játszani unalmassá válhat, és a paklikat készítő játékosok pedig úgy érezhetik, hogy semmi kreativitást nem vihetnek bele a pakliba, mert ezek a lapok kötelezőek és soha nem lehet őket kihagyni. Azzal, hogy a manaköltségüket 1-gyel megnöveltük, azt várjuk el, hogy megfontolandóak legyenek late-game control Druid paklikban, de sokkal nehezebben férjenek bele olyan stratégiákba, amelyek nem a Mana növelésére építenek (ramp).

Level Up! 6 Mana 5 helyett

Level Up nerf

Az Odd Paladin folyamatosan az egyik legerősebb és legtöbbet játszott pakli a bevezetésük (Witchwood) óta. Azzal, hogy a Level Up!-ot eltávolítjuk az Odd Paladinból, úgy gondoljuk, hogy az Odd Paladin továbbra is versenyképes harctér irányító pakli marad, de sokkal kiegyensúlyozottabb sebzéssel, amit könnyebb körbejátszani.

A Saronite Chain Gang mostantól megidéz egy másik Saronite Chain Ganget

Saronite Chain Gang nerf

Shudderwock egy érdekes kombót hoz a játékba, de a többszöri kijátszása frusztráló lehet. A Saronite Chain Gang megváltoztatása sokkal nehezebbé teszi a Shudderwock többszörös kijátszását. Shudderwock mostantól egy erőteljes egykörös effektként fog létezni ahelyett, hogy állandóan lemásolná magát a Saronite Chain Gang Battlecry-ával.

Leeching Poison 1 Mana 2 helyett és csak egy körre ad Lifestealt

Leeching Poison nerf

Imádjuk azt az elképzelést, hogy a játék során egy erőteljes fegyvert építsen fel valaki a Kingsbane-nel, de a végleges Lifesteal effekt egy olyan végjátékhoz vezetett, ami kevés gyengeséggel rendelkezik, továbbá szembe megy a filozófiánkkal, miszerint a Rogue-ok nem rendelkezhetnek végleges öngyógyító képességekkel. Ezzel a változtatással a Kingsbane Rogue erőszintjével kapcsolatos néhány probléma javításra kerül.

Forrás: PlayHearthstone - Közelgő Balance változások december 2018

Bence véleménye: Az egy jó dolog, hogy végre viszonylag gyorsan reagálnak (a kiegészítő megjelenéséhez képest ez nagyon gyors reakció, de ezek a lapok már nagyjából fél éve gondot okoznak, tehát sokkal hamarabb is jöhetett volna a nerf). A Blizzardnál biztosan azt várták, hogy az új kiegészítő majd változtat a dolgokon és nem lesz szükség ezekre a nerfekre, de úgy tűnik, hogy Rastakhan eléggé gyenge lett, ezért kellett meglépniük ezt. Szomorú, hogy Rastakhan se lett egy jó kiegészítő, de legalább annak örülhetünk, hogy végre normális nerfek érkeznek.