The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Nyugodtan törhető legendások - Rise of Shadows update 1. rész

| Pyarron

A narancsszínű villanás, és az Inkeeper kiáltása mindannyiunkat jóleső érzéssel, és izgalommal tölt el, elvégre tudjuk, hogy újabb legendás lappal gyarapszik gyűjteményünk. Sajnos azonban a jelenlegi metában ezeknek a lapoknak a legtöbbje messze nem versenyképes. Ebben a sorozatunkban összeszedtük azokat a lapokat, amelyeket nyugodt szívvel bezúzhattok a jelenlegi metát figyelembe véve.

Legendások Wild módban

Mióta a játék kettévált a Standard és a Wild módokra, sokkal nehezebb döntés, hogy a kirotáló legendásokat érdemes-e betörnünk, vagy inkább tartogassuk. Itt mindenkinek saját magának kell mérlegelnie; szeretnénk-e nosztalgiázni, kreatív új paklikat próbálgatni, vagy inkább a lehető legversenyképesebb felállást megalkotni.

Mivel a Wild egy állandó játékmód, sosem lehet biztosan megjósolni, hogy egy lap játszható lesz-e a jövőben. Lehet, hogy már a jövő héten, lehet, hogy a következő kiegészítő után, 10 év múlva, vagy talán soha. Ha vérbeli Wild játékos vagy, a legjobb álláspont az, ha soha, semmilyen lapot nem törsz be. Ha alkalmanként játszol csak ebben a módban, mérlegelj, de a legrosszabb legendásokat nyugodtan törheted, ha pedig messziről elkerülöd ezt a módot, akkor az a legjobb, ha minden wild lapot porrá teszel.

Változtatások a nyitásban

Nem sokkal a Knight of the Frozen Throne kiegészítő előtt a Blizzard változtatott a nyitások mechanikáján. Azóta ha már egyszer kinyitottunk egy legendást, és ott pihen a készletünkben, azt nem bonthatjuk ki újra. Ez egy igen erős érv lett amellett, hogy ne törjünk be legendás lapokat, elvégre senki sem szeretné háromszor egymás után kinyitni ugyanazt a használhatatlan lapot. Éppen ezért akkor érdemes feláldozni ilyen lapokat, ha az adott készletből már nem kívánunk többet bontani.

Természetesen a kockázat megmarad ebben az esetben is, elvégre nem tudhatjuk, hogy a következő kiegészítőkben érkezik-e olyan lap, ami használhatóvá tesz egy jelenleg borzalmasnak tűnő legendást. Ezt szem előtt tartva érdemes meghozni a döntést egy lap betöréséről.

A másik kockázatos dolog a Classic lapkészlet legendásainak bezúzása, ugyanis ezek a kártyák nem rotálnak ki, mindig is a Standard lapkészletét fogják gazdagítani. Ennek ellenére azért az évek alatt kirajzolódtak olyan legendások, melyeket nagy eséllyel nem fogunk visszasírni.

Összegzés

Végezetül fontosnak látjuk megismételni, biztosan nem lehet megjósolni egy lap későbbi játszhatóságát. A múltban láttunk példákat rövidebb és hosszabb szárnalásokról, ahogy arról is, hogy végig a süllyesztőben ült egy legendás. A rendelkezésünkre álló információk alapján állítottuk össze a listát. Mindenkinek a saját felelőssége, hogy megtartja, vagy betöri ezeket a lapokat.

A HSReplay adatai alapján az összes listában szereplő kártya kevesebb mint a paklik 1%-ban kapott helyet, és ezeknek a győzelmi aránya is jelentősen 50% alatt van.

Törhető legendások a Classic lapkészletből

Gruul - Papírforma szerint, Gruul egy brutálisan jó lap kellene hogy legyen, elvégre végtelen erőforrással rendelkezik, körről körre erősödik. Azonban 8 mana magas ár, ennyiért már inkább azonnali hatást várunk, és ezen az áron sokkal jobb lehetőségeink vannak. Kezdő játékosoknál kiváló lap lehet, de idővel, és a készletünk bővülésével veszít fényéből.

Hogger - Annak ellenére, hogy a körönkénti taunt idézésével kvázi végtelen értéket képvisel a páston, sajnos az a tapasztalat, hogy ritkán éli túl az első kört. Így pedig nem sokkal jobb, mint egy túlárazott Silver Hand Knight. A 4/4-es test túlságosan sebezhető a játék kései szakaszában, és a 2/2-es tauntok sem jelentenek komoly védelmet.

Illidan Stormrage - Illidan sajnos nem készült fel az ellenfél lényeire vagy varázslataira, könnyen eltávolítható, és a Flame of Azzinothok sem jelentenek valós fenyegetést.

Lorewalker Cho - habár a mém paklik meghatározó eleme, konstruktív játékosok számára nem opció, még olyan pakliban sem, ahol a hátránya nem tud érvényesülni, elvégre a 0/4-es testet nem lehet túlzottan kihasználni.

Millhouse Manastorm - Mindannyiunk kedvenc gnómja fantasztikus, 4/4-es statokkal rendelkezik 2 manáért, azonban a hátránya még mindig túl nagy. Habár időnként előfordul Call to Armsos paladinoknál, mégsem tud kitörni mém szerepéből.

Nat Pagle - Nat a legjobb példa arra, hogy mekkora kárt tehet egy lap számára egy apró változtatás a szövegezésében. Amíg képessége a kör végén érvényesült, szinte minden pakliban ott volt a helye, azonban mióta a kör elején érvényesül, eltűnt, és nem is valószínű, hogy visszatérhetne valaha.

Nozdormu - A lassú, időhúzó játékosok büntetése valljuk be, kimondottan csábító, azonban a gyakorlatban 9 manáért messze nem játszható lap. A gyorsabb gondolkodású játékosokat valószínűleg jobban kielégíteni egy pörgősebb játékmód.

The Beast - Valljuk be, 6 manáért egy 9/7-es test nem is hangzik rosszul. Azonban egy ingyen lényt adni az ellenfelünknek legtöbbször nem jó ötlet. A deathrattle hátránya mellett azért nem kapunk túl masszív testet sem, könnyen megoldható. És ha még ellenfelünk el is használ rá egy leszedést, akkor is nyer vele egy 3/3-as lényt.

A következő cikkekben sorra vesszük a a többi standard kiegészítő legendásait. Nektek mennyi lapul ezekből a törhető legendásokból a készletetekben?