The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Balance Patch Notes - 2018 November 28

| Shadereaper

Általános

Call of the Nexus

  • Azok a játékosok, akik Quickmatch-ben olyan osztályú hőst választanak, amiből hiány szokott lenni, 50% bónusz tapasztalati pontot kapnak a csapatszellemük miatt. A Hős választó képernyőn egy Bonus Experience ikon is jelzi az adott hősök felett, hogy kiért jár az extra tapasztalati pont.
  • A Quickmatch játékmód rendszere ezután nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy az összeállított csapatokban legyen legalább egy Warrior, egy Support és egy Ranged Assassin hős, és ezt a 3 vagy több fős csapatként csatlakozóknál is erőltetni fogja.
    • 3 fős csapatoknál a feljebb említett osztályú hősökből szerepelnie kell legalább egynek.
    • 4 fős csapatoknál a feljebb említett osztályú hősökből szerepelnie kell legalább kettőnek.
    • 5 fős csapatok kivételt képeznek ezalól a szabály alól.

Hősök

Assassin

Alarak

Talent-ek

  • Level 1
    • Ruthless Momentum (Passive)
      • Az életerő szint, ami felett megkapja a Cooldown reduction-t, csökkent 80%-ról 75%-ra
  • Level 4
    • Show of Force (Trait)
      • A sebzése nőtt 77-ről 80-ra
  • Level 16
    • Mocking Strikes (Passive)
      • A Cooldown reduction nőtt 2.5-ről 3 másodpercre

Genji

Stat-ok

  • Alaptámadások hatótávolsága csökkent 5.5-ről 4.5-re

Fejlesztői megjegyzés: Genji továbbra is jelentős erőt képvisel profi szinten. Ennek a változtatásnak a célja, hogy a játékosoknak nagyobb veszélynek kelljen kitenniük magukat, mielőtt még a Swift Strike-kal kivégezhetnék ellenfelüket. Amennyiben ez a változtatás nem lenne elég, vannak más ötleteink is, amikkel kordában tarthatjuk Genji dominanciáját.

Hanzo

Stat-ok

  • Alaptámadások sebzése nőtt 188-ról 198-ra

Talent-ek

  • Level 7
    • Never Outmatched (W)
      • A Cooldown reduction nőtt 2.5-ről 3 másodpercre alaptámadásonként
      • A Cooldown reduction-t csak akkor kapja meg, ha az alaptámadással ellenséges Hőst talál el
  • Level 16
    • Flawless Technique (Passive)
      • A bónusz sebzése nőtt 25%-ról 30%-ra
    • Giant Slayer (Passive)
      • A sebzése nőtt az ellenséges hős maximális életerejének 1.5%-áról 2%-ára

Fejlesztői megjegyzés: Úgy látjuk, hogy Hanzo túl gyorsan tudja legyőzni a Boss-okat és a map eventeket, ezért megszüntetjük a Never Outmatched és a Serrated Arrows közötti összhangot. Több változtatást is eszközölünk, hogy más talent-eket vonzóbbá tegyünk, valamint kompenzáljuk az elvesztett PvE erőt egy kis extra PvP erővel.

Kerrigan

Stat-ok

  • Az alaptámadások sebzése csökkent 120-ról 115-re

Képességek

  • Impaling Blades (W)
    • A sebzése csökkent 180-ról 165-re
    • A szükséges mana mennyisége nőtt 75-ről 80-ra
  • Psionic Pulse (E)
    • A robbanás sebzése nőtt 180-ról 195-re
    • A szükséges mana mennyisége nőtt 60-ról 65-re

Talent-ek

  • Level 1
    • Assimilation Mastery (Trait)
      • Élet és mana regeneráció nőtt 100-ról to 150%-ra
  • Level 4
    • Sharpened Blades (Q)
      • A minionok megöléséért kapott bónusz sebzés nőtt .5-ről 1-re
      • A maximális bónusz sebzés nőtt 50-ről 75-re
  • Level 13
    • Chrysalis (Active)
      • Életerő nőtt 550-ről 750-re
  • Level 16
    • Mounting Potency (Q)
      • Spell Power hatóideje nőtt 4-ről 5 másodpercre
    • Unbridled Energy (Heroic)
      • Spell Power nőtt 30-ról to 35%-ra
  • Level 20
    • Omegastorm (R)
      • A bónusz hatóideje nőtt .188-ról .25 másodpercre találatonként

Nova

Talent-ek

  • Level 7
    • Perfect Shot (Q)
      • Ellenséges hős eltalálásáért már nem ad Snipe stack-et
      • Új funkció:
        • Ellenséges hősöket eltalálva visszatölti a Snipe által elhasznált manát
  • Level 13
    • Psionic Efficiency (Q)
      • Ellenséges hős eltalálásakor nem tölti vissza a Snipe által elhasznált manát
      • Új funkció:
        • Ellenséges hősök eltalálásakor egy Snipe stack-et ad

Fejlesztői megjegyzés: Megcseréltük a Perfect Shot és a Psionic Efficiency egyes bónuszait, hogy jobban kiegyensúlyozzuk a hasznosságukat és hogy a Snipe build-eket barátságosabbá tegyük a játékosok számára a meccsek elején. A legszembetűnőbb hatás az lesz, hogy a játékosok nem fognak kifogyni a manából, ha egy teamfight alatt több Snipe-al is betalálnak.

Orphea

Stat-ok

  • Alaptámadások sebzése nőtt 80-ról 88-ra

Képességek

  • Shadow Waltz (Q)
    • A sebzése nőtt 150-ről 165-re
  • Crushing Jaws (R)
    • Az újratöltési ideje nőtt 50-ről 70 másodpercre

Talent-ek

  • Level 1
    • En Pointe (Q)
      • Bónusz sebzés nőtt 50-ről 75%-ra
  • Level 16
    • Lurking Terror (W/E)
      • Lehülési ideje ezután közös a Chomp-éval (W)

Fejlesztői megjegyzés: Megérkezett a Nexus első saját hőse és kimutatta a foga fehérjét, főleg a burst terén. A magasan felstack-elt Ravenous Hunger kombinálva a Lurking Terror dupla Chomp-jaival erősen túlszárnyalta a várakozásokat, főleg hogy a Crushing Jaws segítségével a játékosok aránylag biztonságosan elő is tudtak készíteni mindent. Egy elég nagy falatot kiharaptunk ennek a kombónak az erejéből azzal, hogy közös cooldown-ra tettük a Chomp-ot és a Lurking Terror-t. Igyekszünk az elvesztett burst-öt kompenzálni a sustained sebzés növelésével és továbbra is figyelemmel kísérjük Orphea teljesítményét. Tisztában vagyunk vele, hogy a burst csökkentése miatt a Lurking Terror talent-je sokkal kevésbé lesz kívánatos, ezért több ötleten is dolgozunk, hogy az új verziót vonzóbbá tegyük.

Specialist

Abathur

Talent-ek

  • Level 1
    • Regenerative Microbes (E)
      • Gyógyítás csökkentve 68-ról 62-re

Fejlesztői megjegyzés: A Regenerative Microbes kérdés nélkül uralja Abathur 1.szintű talent választékát, valamint a profi játék szintjén is gondokat okoz. Közelebbről megvizsgáljuk Abathur-t, hogy lássuk, milyen módon javíthatnánk rajta, de ezt a változtatást minél előbb meg akartuk valósítani.

Azmodan

Talent-ek

  • Level 7
    • Bombardment (Q)
      • Hatótáv bónusz csökkent 2-ről 1.5-re
  • Level 20
    • Pride (Q)
      • Bónusz sebzés csökkent 125-ről 100-ra

Support

Ana

Képességek

  • Healing Dart (Q)
    • Alap gyógyítás csökkent 215-ről 205-re

Deckard

Képességek

  • Healing Potion (Q)
    • Újratöltési idő nőtt 3-ról 4 másodpercre
    • Szükséges mana mennyisége nőtt 20-ról 25-re
    • Gyógyítás nőtt 219-ről 240-re

Fejlesztői megjegyzés: Egyetértünk a játékosok visszajelzéseivel azon a téren, hogy jobb, ha vannak bizonyos időszakok, amikor ki lehet használni, hogy az ellenfél képességei éppen újratöltődnek, ez különösen igaz, ha Support-okról beszélünk. Ennek a változtatásnak a célja az, hogy csökkentsük Deckard és társai életbenmaradási esélyeit, ha egyszerre több ellenfél is nekik esik. Ezen a vonalon elindulva igyekszünk növelni az ehhez hasonló lehetőségek számát a többi hősnél is.

Stukov

Képességek

  • Lurking Arm (E)
    • Range increased from 10 to 11

Fejlesztői megjegyzés: Stukov pár hónappal ezelőtti változtatásainak az volt a célja, hogy a játékosok más build-eket is ki akarjanak próbálni és ne csak a Lurking Arm build dominanciáljon. Habár a kívánt hatást elértük, jelenleg a Lurking Arm képességet nagyon kockázato használni a legtöbb helyzetben, függetlenül attól, hogy a játékos a választott talenjeivel erősíti-e a képességet vagy sem. Ez a változtatás azzal a céllel került be, hogy a Lurking Arm használata egy kicsit biztonságosabb legyen.

Tyrande

Képességek

  • Light of Elune (Q)
    • Töltés újratöltési isdeje nőtt 15-ről 16 másodpercre

Talent-ek

  • Level 1
    • Minden 1. szinten elérhető talent átkerült a 7. szintre
  • Level 7
    • Minden 7. szinten elérhető Talent átkerült az 1. szintre

Fejlesztői megjegyzés: Healing rework-jének hála Tyrande az utóbbi időben jelentős erőt képvisel a játékban, és a mostani változtatások bekerülésével úgy érezzük, hogy nagyon jó helyre került. Az 1. és 7. szint talentjeinek megcserélésével sok új választási lehetőség nyílik meg a játékosok számára a meccsek elején, miközben a Cleanse mechanikáját igyekeztünk visszább szorítani a mid és end game felé. A Celestial Attunement kiértékelése egyelőre még a desing részen folytatódik és lehetséges, hogy nagyobb változások fogják érni egy későbbi időpontban.

Whitemane

Képességek

  • Desperate Plea (Q)
    • Újratöltési idő nőtt .3-ról .5 másodpercre

Warrior

Blaze

Képességek

  • Bunker Drop (R)
    • A szövetségesek ezután .5 másodperc után kerülnek a Bunkerbe

Talentek

  • Level 4
    • Feeding the Flame (Q)
      • Cooldown reduction csökkent 2.5-ről 2 másodpercre
      • Új funkció:
        • Akárhányszor a Flame Stream megsebez egy ellenséges hős, visszatölt 5 manát
    • Oil Dispersal (W)
      • Ezután nem növeli az Oil Spill lassításának mértékét
    • Meltdown (Trait)
      • Sebzés csökkentés nőtt 5-ről 7%-ra stack-enként
      • Stack-ek maximális száma csökkent 6-ról 5-re
      • Maximum sebzés csökkentés nőtt 30%-ról 35%-ra

Fejlesztői Megjegyzés: Ezekkel a változtatásokkal igyekszünk Blaze 4. szintű talentjeit jobban kidolgozni valamint közelebb hozni egymáshoz a hős amatőr és profi szinten nyújtott teljesítményét. A Bunker Drop különösen nagy hatékonyságot mutatott a profi szinten, ahol a képesség segítségével a játékosok szinte kockázat nélkül elkerülhetnek, minden sérülést, a Bunkerbe való azonnali be és és kilépéssel. Habár a játékosok továbbra is sok sebzést elkerülhetnek, ki és belépegetni már bonyolultabb és sokkal kockázatosabb is lesz.

Mal'Ganis

Stat-ok

  • Alaptámadások sebzése csökkent 105-ről 100-ra

Képességek

  • Fel Claws (Q)
    • Újratöltési idő nőtt 8-ról 9 másodpercre
  • Carrion Swarm (R)
    • Sebzés csökkent 66-ról 63-ra

Talent-ek

  • Level 7
    • Will of Tichondrius (Q)
      • Sebzés csökkent az ellenség maximális életerejének 4-ről 3%-ára

Yrel

Talent-ek

  • Level 1
    • Maraad’s Insight (Passive)
      • Ezután a buff-ot csak akkor adja meg, ha az ellenséges hőst alaptámadással találja el

Bug Fixes

Általános

  • Több Tooltip hiba is javításra került a játék egészében

Hősök

  • Lt. Morales: Javításra került egy hiba, aminek hatására a Safeguard helytelen mennyiségű Armor-t adott

Felhasználói felület

  • Javításra került egy hiba, aminek hatására a Boost fölötti leárazást jelző ikon rossz helyen jelent meg

Shadereaper véleménye: Egy szó: Balance! Sok ember bele se mer gondolni, hogy mennyi munka és mennyi idő van egy játék kiegyensúlyozása mögött. Ez különösen igaz egy olyan címre, aminek lényeges E-sport része is van. Orphea nerf-je várható volt, hiszen új hős, és kevés kivételtől eltekintve az új hős mindig OP. Örömmel látom, hogy végre csiszolnak Genji-n is, bár szerintem ez még kevés lesz a cél eléréséhez, de a folyamat elkezdődött. Nova változtatásait is jó iránynak látom, a Deckard-nél említet irány pedig, hogy próbálják a hősök képességei közötti intervallumok kihasználását  előtérbe helyezni, csak segíti azokat a játékosokat, akik esetleg nagyobb odafigyeléssel játszanak mint a többiek.

Ami pedig a cukormáz a tortán, a Matchmaking átalakítása, mert nincs is attól szebb, amikor bemész egy laza délutáni meccsre és nem 4 Specialist-tel kerülsz egy csapatba.