The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Túl későn vette fel a Blizzard a kesztyűt a dotával szemben

| szerda

A Blizzard féle MOBA, a HotS, mostanában nem volt túl egészséges. 2018 végén bejelentették, hogy visszavesznek a támogatásból, amellyel fejlesztőket hívtak vissza és ezzel be is fellegzett a versenyeknek. Kitart azonban és még mindig kap újításokat, de már érződik, ahogyan megy ki a divatból.

Blizzard társalapító és korábbi elnök Mike Morhaime szerint a legnagyobb baj az volt, hogy nem használták ki a Dota elképesztő népszerűségét időben. Az eredeti Defense of the Ancients mod a Warcraft 3-ból pattant ki az Editor segítségével, ami a céget közvetve felelőssé tette a létrejöttéért. Ennek ellenére ez volt az utolsó stúdió, ami felugrott a vonatra.

"Először is, szerintem a Heroes csapat nagyszerű játékot alkotott," mondta Morhaime a Gamelaben, Barcelonában. "Az egyik legnagyobb megbánásom az az, hogy nem vettük fel a Dotával szemben a kesztyűt időben. A Dota nagyon népszerű volt és mi akkoriban nagyon a WoW-ra koncentráltunk - többen játszottak akkoriban a Dotával mint a Warcraft 3-al."

Az első mod, ami egy StarCraft custom mapen alapult, rengeteg utódnak adott életet, mint például a Dota: Allstars, de évekbe tellett, mire a kereskedelmi verziók megjelentek. A League of Legends nem jelent meg 2009-ig. További 6 évbe tellett, mire a Blizzard is felzárkózott a Heroes of the Stormmal.

"A közösség nagyszerű munkát végzett és támogató volt mi pedig nem akartuk ezt megzavarni," mondta Morhaime. "És őszintén tele volt a kezünk a World of Warcraft fejlesztésével. Akkoriban úgy éreztük, hogy a WoW-ra koncentrálni a helyes döntés. Utólag visszanézve - Istenem, ha visszamehetnék az időben és azt mondhatnám 'Tudjátok mit? Miért nem teszünk egy kisebb csapatot valami Dota szerű lefejlesztésére? Vagy miért nem tesszük be a Dotát a Starcraft 2-be alapból mint mod vagy valami hasonló?' Imádtam volna, ha kicsit korábban megtesszük. Szerintem a Heroes sajnos túl későn jött ki."

Azonban az, hogy még mindig él és frissítéseket is kap, a siker kategóriába teszi. Mint az előtte lévő MMO-kat is, a MOBA-kat is félrelökték már új trendekért, csak a legnagyobb brandek maradtak meg, mint a Dota 2, LoL és a Smite. A HotS-nak talán már nincs annyi játékosa, mint korábban, de még mindig vannak hozzá események szervezve, márciusban például megszabadultak egy adag loot boxtól.

 

Forrás