The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Elkezdődött a gépek uralma? Profi játékosokat vert el az AI

| Orte

Egészen új értelmet nyert a fogalom, hogy úgy játszól mint egy BOT, mint már korábban olvashattátok, a Deepmind projekt, komoly eredményekkel kecsegtetett, a cél az volt, hogy a Google és a Blizzard közösen létre hozzon egy olyan mesterséges inteligenciát, ami képes felvenni a versenyt az emberi játékosokkal, ahogy már gyanús lehet sikerült nekik, sőt...

A Google AlphaStar "programja" ellen teljesen lehetetlennek bizonyult bármit is kitalálniuk a profi StarCraft játékosoknak. Nem egyszerűen felülkerekedett az emberi tudáson a program, hanem szinte már megalázta a világ egyik legjobb csapatának két tagját is, a Team Liquid játékosait nem kevesebb mint 5:0-ra verte el az AI. Igaz egyszer Grzegorz "MaNa" Komincz-nak sikerült elverni egy stream-elt exhibition meccsen, bizonyítva, hogy egyelőre még az ember áll a gép felett nem fordítva.

Az AI Protoss játékosnak minősül és az első meccse a profi Zerg-es Dario "TLO" Wünsch ellen történt, ez volt az első olyan mérkőzése a programnak, amit a rajongók is követhettek és livestreamelve volt. 5-ből 5 meccset megnyert az AI, de Dario elmondása szerint ugyan a top 1%-ba sorolja magát, ha a Protoss-ról van szó, viszont nem nevezné magát profinak a fajjal.

TLO-val ellentétben viszont MaNa a világ lejobb Protoss játékosa és még ő felette is diadalmaskodott 5 alkalomból 5x az AI, egyedül az extra meccsen tudta legyőzni, ám szerencsére ez is streamelve volt, így a teljes végeredmény 10-1 az AI javára, legalább a büszkeségünk megmaradt.

Ám komolyra fordítva a szót, ha bele gondolunk ez az egész egyszerre lenyűgöző és félelmetes is. A hosszú évek tapasztalatával bíró játékosokat, akiknek gyakorlatilag ekörül forog az életük, elverte egy BOT... Persze nem ez az első eset, hogy egy mesterséges inteligencia kerekedik felül egy játékban magasa szinteken, korábban is voltak már eredmények egyszerűbb szabályrendszerrel bíró játékoknál, ahol a világ legjobbjait verte el egy program, ilyen például a sakk, ahol már a 2000-es évek elött is volt erre precedens.

Viszont ilyen bonyolult és összetett szabály rendszerrel rendelkező játékban mint a StarCraft II még sosem volt hasonló eredmény. Persze van azért egy kis csavar az egészben, a program 14 napon át gyakorolt, és elemezte a Blizzard által továbbított meccseket ez alatt pedig 200 évnyi tapasztalatott gyüjtött össze, ami lássuk be akkor sem számít kiegyensúlyozott küzdelemnek, ha a profik előnnyel indulhattak volna.

A DeepMind projektről erre a link -re kattintva olvashattok (Angol)

Ti mit gondoltok erről? Kezdhetünk félni a gépek uralmától? Vagy inkább örültök, hogy megint egy mérföldkővel előrébb tart a technológia? Kommentbe vagy Facebook-on várjuk a gondolatokat!