• 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Minden, ami a StarCraft II 4.7.1 patch-ben változik

| Gergo

Elindult a 2018-as Season 4 a StarCraft II-ben, ami az új mapok mellett egy tonnányi változást hozott, főleg balansz terén. Itt a teljes balansz-lista, fajokra és egységekre lebontva. Amit ki lehet emelni, az a Terran épületek Tech Lab-re és lebegtetésére vonatkozó korlátozások. De emellett a Zergek burrow-ja is kapott egy adag változtatást, a Protoss-nál pedig a Tempest-ek estek át egy elég masszív pofozáson. Meglátjuk ez mire lesz elég.

TERRAN

  • Widow Mine
    • A Drilling Claws fejlesztés már permanensen elrejti a Widow Mine-okat, mikor a föld alatt vannak.
    • Ha a Drilling Claws ki van fejlesztve, a Widow Mine-on is lehet látni a változást.
  • Cyclone
    • Tech Lab kifejlesztése immáron szükséges a unit legyártásához.
    • A Cyclone életereje le lett kicsit nerfelve 180-ról 120-ra.
    • A sebesség viszont kapott egy kis boostot: 4.13-ról 4.73-ra nőtt.
    • Tornado Blaster helyett új ability: Typhoon Missile Pod:
      • A sebzés 3-ról 18-ra nőtt.
      • Légi és földi egységeket is képes támadni.
      • Hatótáv 6-ról 5-re csökkent.
      • Az upgrade-eket is hozzáigazították az új sebzéshez (+1-ről +2-re)
    • A Lock On is megváltozott:
      • Autocast.
      • Légi és földi egységeket is képes támadni.
      • A sebzés 160-ról 400-ra nőtt.
    • Rapid Fire Launchers upgrade teljesen el lett távolítva.
    • Helyette bejött a Mag-Field Accelerator upgrade:
      • A Mag-Field Accelerator kifejlesztése után a Lock On-nal 400 (+400 vs Armored) sebzést lehet bevinni 14 másodperc alatt.
  • Thor
    • Az Armor 2-ről 1-re csökkent.
    • Explosive Payload AoE hatósugara lecsökkent 0.6-ról 0.5-re.
    • A 250mm Punisher Cannons sebzése is változott: 35-ről (+15 vs Armored) 40-re (+15 vs Massive).
    • A Vehicle Weapons kifejlesztése után a 250mm Punisher Cannons sebzése +3-ról (+2 vs Armored) +4-re változott (+2 vs Massive).
    • A 250mm Punisher Cannons tüzelési sebessége is megváltozott: 2.14-ről 1.71-re csökkent.
  • Medivac
    • A High Capacity Fuel Tanks nevű upgrade át lett nevezve Rapid Reignition System-re.
    • A Rapid Reignition System pedig már nem növeli az Ignite Afterburners hosszát. Helyette a cooldown csökkent 8.57 másodpercről 6.43-re. 
    • Medivac-ok immáron tudják gyógyítani azokat az egységeket is, amiket éppen Phoenix-ek büntetnek Graviton-nal.
  • Banshee
    • Hyperflight Rotors upgrade 200/200-ról 150/150-re csökkent.
  • Raven
    • Anti-Armor splash sebzés 15-ről 0-ra csökkent.
    • Az Anti-Armor Missile a Protoss shield-eket is lecsökkenti 3-mal (armor reduction mellett).
  • Battlecruiser
    • Két tüzelés közti random szünetek el lettek távolítva.
    • Az ATA Laser Battery sebzés 6-ról 5-re csökkent.
    • Tüzelés közben immáron tud mozogni az egység.
    • A Yamato Cannon sebzés be lett nerfelve 300-ról 240-re.
  • Engineering Bay
    • A Neosteel Frame és a Structure Armor upgrade-ek eggyé váltak és a Neosteel Armor nevet kapta. 100 másodperc lesz kifejleszteni és 150/150-be kerül.
  • Barracks, Factory, Starport - Tech Lab
    • Ha reptetni szeretnénk bármelik ilyen épületünket, úgy, hogy közben a hozzákapcsolt Tech Lab-ben fejlesztés folyik, nem leszünk képesek rá és error üzit fog dobni a játék.
  • Sensor Tower
    • Az épület lerakása előtt a minimap-en látjuk az aktuális hatósugarat.

ZERG

  • Queen
    • A Transfusion kicsit megváltozott. Instant 125 hp helyett 75 hp-t kapunk plusz az utána következő 7.14 másodpercben még 50-t.
  • Creep Tumor, Nydus Worm
    • A creep kicsit lassabban terjeszkedik.
  • Overlord
    • A Generate Creep közti idő kicsit megnőtt: 0.36-ról 0.45-re.
  • Zergling
    • Az Unburrow sebessége lecsökkent 0.71-ről 0.36-ra.
    • Ugyancsak az Unburrow random szünetei is csökkentek 0.36-ról 0.08-ra.
  • Roach
    • A Tunneling Claws immáron 150/150 helyett csak 100/100-ba kerül.
    • Emellet pedig a Tunneling Claws már nem a rendelkezik health regen képességgel.
  • Hydralisk
    • itt is csökkent az Unburrow sebessége és a random delay, hasonlóan a Zergling-ekhez.
    • A Needle Spines támadási sebessége 0.54-ről 0.59-re változott.
  • Infestor
    • Az Infestorok hatósugara 0.75-ről 0.625-ra csökkent.
    • A föld alá temetett egységek hatósugara innentől megegyezik a felszín fent parádézó egységekével.
    • A föld alatt mozgó Infestorok mostantól képesek áthaladni bármilyen egységen.
    • A Fungal Growth kicsit táposabb lett. Az ez által debuffolt egységek nem lesznek képesek Blink-elni, Tactical Jump-ot használni, vagy bármilyen épületbe, vagy szállító járműbe beugrani.
    • Az Infested Terran ledobálásának a hatósugara megnőtt 7-ről 8-ra.
  • Ultralisk
    • Kedvenc nagytestű szörnyetegünk kapott egy új upgrade-t, aminek a neve Evolve Anabolic Synthesis
      • 42.85 a fejlesztési idő és 150/150 az ára.
      • Amit tud: az Ultralisk sebessége 4.13-ról 4.55-re nő, amikor nem creep-en rohangál. A creep-en megmaradt az 5.36-ös sebesség.
      • Ha az Anabolic Synthesis ki van fejlesztve, akkor ez látszik az Ultralisk-eken is.
  • Nydus Network/Nydus Worm
    • A Network kicsit olcsóbb lett: 150/200 helyett csak 150/150.
    • A Nydus Worm is olcsóbb lett: 100/100 helyett 50/50.
    • Valamint a Nydus Worm-ök amikor felszínre jönnek immáron nem sebezhetetlenek.
  • Burrow/Unburrow
    • A Burrow és az Unborrow mostantól két külön ikon lett és függetlenül attól, hogy az azonos egységek a föld alatt vagy felett vannak, ugyanazon a tab-on lesznek, és duplakattra mindenki ki lesz jelölve.

PROTOSS

  • Nexus
    • A Mass Recall át lett nevezve Strategic Recall-ra.
    • A Strategic Recall hatósugara elég komolyan, 6.5-ről 2.5-re csökkent. 
    • A Strategic Recall cooldown-ja is csökkent, mégpedig 130-ról 85 másodpercre.
    • A Chrono Boost látható lett az éppen boostolt épületeken.
  • Sentry
    • A Hallucination 100 helyett 75 energy-be kerül.
    • A Guardian Shield hatósugara viszont 4-ről 4.5-re nőtt.
  • High Templar
    • A Feedback immáron 0.5/energy-t sebez 1 heleyett.
  • Dark Templar
    • A Shadow Stride fejlesztési ideje 121-ről 100-ra csökkent.
    • A Shadow Stride cooldown-ja is csökkent: 21-ről 14 másodpercre.
  • Robotics Bay
    • 200/200 helyett 150/150-be kerül egy Robotics Bay-t felépíteni.
  • Colossus
    • A Colossus fegyóinak a trackingje megváltozott ( = jobban néz ki).
  • Disruptor
    • A Purification Nova visszakapta a 4.0 patch előtti tulajdonságait.
  • Void Ray
    • A Prismatic Alignment sebességcsökkentése 40%-ról 25%-re csökkent.
  • Tempest
    • Jóval olcsóbbak lettek a Tempestek: 300/200 helyett 250/175 egy egység ára.
    • Emellett 6 helyett csak 5 supply helyet foglalnak el.
    • A HP/Shield viszont gyengült: 300/150-ről 150/125-re.
    • A sebességük pedig 2.63-ról 3.5-re nőtt.
    • Az Acceleration pedig 1.49-ről 2.8-ra.
  • Carrier
    • 86 másodperc helyett csak 64-et vesz igénybe egy Carrier legyártása
    • A HP/Shield értékek 250/150-ről 300/150-re nőttek.
    • Az Interceptor-ok építési ideje 6-ról 11 másodpercre nőtt.
    • A Graviton Catapult fejlesztés el lett távolítva a Fleet Beacon-ból.
    • Az Interceptor-ok kilövési sebessége 0.36-ról 0.27-re csökkent.
  • Mothership
    • A Strategic Recall át lett nevezve Mass Recall-ra.
    • A Time Warp az 50%-os mozgási sebességcsökkentés mellett immáron a támadási sebességet is csökkenti 50%-kal.
  • Assimilator
    • 450/450-ról 300/300-ra csökkent a HP/Sheild érték.
  • Shield Battery
    • 200/200-ról 150/150-re csökkent a HP/Shield érték.
    • A Shield Battery a Phoenix-ek által Graviton-olt egységek pajzsát is tudja javítani.
  • Gateway
    • Autocastolt Warp Gate-ek.