• 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Blizzcon: Starcraft 2

| Shadereaper

Az idei Blizzcon utolsó What's next paneljét a Starcraft 2 újdonságai kapták.

Az első hír, hogy a nemrég bevezetett 3. Warchest után hamarosan megkapjuk a 4.-et, ami ezúttal új épület kinézeteket fog tartalmazni méghozzá mindhárom faj számára.

  • A Terran faj épületei a Specialist kinézetet kapják, ami Nova stílusában, éles, neon szinekben pompázik.
  • A Protoss-ok Forged kinézete Alarak Tal'darim-jainak felelnek meg.
  • A Zerg-ek a 3. Warchest-ből megszerezhető Mecha Zerg egységek-et követve robotizált Simulant épületeket kapnak.

A következő újdonság, hogy Zeratul személyében új Coop Commander érkezik a játékba. A készítők elmondták, hogy nehéz feladat volt számukra Zeratul megalkotása, mivel Vorazun személyében már szerepel a játékban egy Nerazim Commander, de Zeratul-t mégis egyedivé akarták tenni.

Zeratul erőssége hogy Xel Naga fejlesztésekel ellátott egységekhez kapunk hozzáférést. Ezekközül a fejlesztők kiemelték az Immortalokat, akik a fejlesztések hatására Enforcerekké válnak, amik így már egyaránt támadhatnak földi és légi egységeket.

Másik lényeges tulajdonsága az új Commander-nek, hogy játék közben mellék küldetések(próféciák) keretein belül a map-on véletlenszerűen elhelyezett Artifact töredékeket keresgélhetünk, amiket megtalálva erősíthetjük seregeinket. Bár a töredékek véletlenszerűen lesznek elhelyezve, a fejlesztők biztosítottak róla mindenkit, hogy sosem fognak ellenséges bázis közepén megjelenni.

Újabb egyedi vonás, hogy a többi Commandertől eltérően Zeratul sokkal több top barképességből válaszhat. Kezdésből 3 legendás protoss frakció közül választhatunk. Ezután segítségül hívhatjuk a választott frakció egységeit, amiket bár nem irányíthatunk, de a megfelelő helyre lehívva őket, nagyban segíthetnek minket a harcban.

Minden Artifact töredék megtalálásakor választhatunk egy újabb vezetői képességet. A 3. töredék megtalálása után elérhetővé válnak a legerősebb képességek, az Avatar-ok, amelyek közül választva egy ősi Xel Naga egységet hívhatunk segítségül.

Az Avatar of Form kizárólag psychic képességekkel rendelkezik.

Az Avatar of Essence ezzel szemben teljes mértékben evolúcióval kapcsolatos képességeket használ, amik segítségével nem csak a barátságos egységeket erősíti, de az ellenség egységeit is gyengíti.

A bemutató további részében a készítők a játék rendszereit és kiegyensúlyozását érintő terveiket is kifejtették:

  • Terveik között szerepel az end game egységek finomhangolása.
  • Az egyes fejlesztések lényegesebbé tétele.
  • El akarják érni, hogy a játékosok mid és late game idején több összecsapásban vegyenek részt.
  • Korábban népszerű csapat összeállításokat is szeretnének visszahozni a játékba.

A fajokat érintő fontosabb változások:

Terran:

  • Battlecruiser-eket erősítik
  • Visszahozzák a 3.8-as patch előtti Cyclone-t

Protoss:

  • Tempest rework
  • Erősítik a Dark Templar-okat érintő fejlesztéseket

Zerg:

  • Nydus Worm rework
  • Új Ultralisk fejlesztések

Zárásképpen a fejlesztők elmondták, hogy ezzel még koránt sem ért véget a munkájuk, sok más terv megvalósításán is dolgoznak, de nem akarják minden évben kötelező jelleggel felborítani a játék megszokott rendjét. Kizárólag akkor akarnak a fajok közötti balance-on változtatni, hogyha azt a helyzet megkívánja, ezzel igyekeznek tiszteletben tartani azt az időt és energiát, amit a játékosok a játék elsajátítására fordítottak.