• 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

8.1-es várható Class változások

| Orte

Sok mindennel találkozhattunk az elmúlt hetekben a PTR-on, megnézhettük a Heritage Armor-ok nagyrészét, a legújabb mountot a Warcraft III világából, vagy éppen, hogy hogyan fog kinézni a Highmountain Tauren-ek Druid formája.Nézzünk bele kicsit részletesebben, abba, hogy mi is vár ránk, amikor elindul a 8.1-es patch!

Főbb változások

  • Havoc Demon Hunter Azerite Power Chaotic Transformation innentől kezdve a Demon Blades  és Demon's Bite képességekre fog hatni az Eye Beam helyett, ezzel sokkal inkább single target (egy célpont) orientált lesz.
  • Shadow Priest Spec Aura megszünteti a Power Word: Shield cooldown-ját Shadow-on, így több célpontra is felrakható rövid időn belül.
  • Subtlety Rogue paszív Shuriken Combo megszüntetésre került, legalább is a PTR-on jelenleg nincsen benne a képességek között, mivel erről most hallunk először, nem kizárt, hogy ez csak egy, a teszt szerveren megtalálható hiba.
  • Affliction Warlock Unstable Affliction egy nagyon kicsi módosítást kapott, amitől gyengébb lett.
  • Sok Warrior Azerite Power-t amit korábban megszüntettek, újra láthatunk.
  • Master Shell Game azt sejteti, hogy lesy egy jobb verziója a népszerű Tortollan pastime nevű minigame-nek

Class-ok

Death Knight

Frost talent változások:

  • Breath of Sindragosa  folyamatosan sebezi az Attack power 58%52% -át Frost sebzésként minden másodpercben azokat az ellenfeleket akik a tölcsérben állnak elöttünk, a varázslat adig tart míg ki nem merül a Runic Power készletünk, vagy meg nem szakítjuk a képességet.

Unholy talent változások:

  • Bursting Sores Bursting a Festering Wound  25%-kal nagyobb sebzést okoz plusz az Attack power 20%-át Shadow sebzésként ossza 8 célpontra minden közeli ellenfélre.

Demon Hunter 

Általános változások

  • Chaotic Transformation  Az Eye Beam helyett a Demon Blades és Demon's Bite képességeket fogja erősíteni 283 plusz sebzéssel, amikor aktiválják a Metamorphosis képességet akkor pedig az Eye Beam és a Blade Dance cooldown-ja azonnal újra töltődik.

Druid

Balance talent változások

  • Feral Affinity  innentől kezdve biztosítja nekünk a Feline Swiftness képességet, ami + 15% mozgási sebességet biztosít, ezen felül pedig megtanuljuk az eddig megszokott képességeken felül a Ferocious Bite-ot is, illetve az energy visszatöltése 45%-kal megnő.
PvP Talentváltozások
  • Deep Roots  A sebzés mértéke, amivel egy ellenfélről lekerül az Entangling Roots vagy Mass Entanglement 400%-kal nő.

Hunter

Beast Mastery specializációs változások

  • Kill Command  a pet-ünk 50% Attack Power sebzés + a Ranged Attack Power 60%-a helyett az [Attack Power 112%-a szorozva a Versatility mennyiség+1 szorozva 1.06-tal] sebzést okoz.
Talent változások
  • Barrage  Folyamatosan sorozza az ellenfeleket egy tölcsér formában maga előtt átlagosan sebezve [(21.294%14.196% -ot az Attack Power-ünknek) mindezt megszorozva 11-gyel]  (Mozgás közben is használható)

Marksmanship specializációs változások

  • Multi-Shot Több lövedéket is kilő egyszerre megsebezve az aktuális célpontunkat és mindenkit körülötte 8 10 yardon belül(az Attack Power-ünk 37.5%-val) fizikai sebzésként.

Általános változások

Azerite Power
  • Focused Fire A Rapid Fire további ([173 * (9.09091173 * 10.0909) sebzést okoz amíg tart, és minden lövésnek van 30% esélye arra, hogy visszatöltsön 2 Focus-t.
  • Primeval Intuition   A Focus (100 + 20)-ra emelkedik, illetve a Mongoose Bite és Raptor Strike növeli a kritikus csapás-t 1110 -zel 12 másodpercig, ez maximum ötször stack-elhet (halmozódhat) össze

Mage

Fire talent változások

  • Meteor Leidéz egy meteort, ami 3 másodperc után becsapódik a fölbe és a Spell Power 260%-át sebzi Fire sebzésként, egyenlően elosztva minden célpont között, akit eltalál, 8 yardon belül és felgyújta a földet további [8 * (a Spell Power 8.25%-a)] Fire sebzést okozva 88.50 másodpercen át, azokra az ellenfelekre akik a területen tartózkodnak.

Frost specializációs változások

  • Blizzard Jégcsapok sorozzák a célterületet [(a Spell Power 14.3%12.8% -ával) * 8] Frost sebzést okozva 8 másodpercen át, csökkentve a mozgást 50%-kal 1,5 3 másodpercig. Minden alkalommal, amikor a Blizzard sebez, a Frozen Orb hátralévő cooldown-ja 0,5 másodperccel csökken.

Monk

Windwalker PvP talent változások

  • Wind Waker ha te vagy egy szövetségesed bármilyen snare (mozgásképtelenség) képesség áldozatai lesztek akkor az autómatikusan megszűnik és utána immunissá váltok a további hasonló képességekre a mozgási sebességetek nem csökkenhet 100% alá 4 másodpecig, ezt 30 másodpercenként amximum egyszer élvezhetitek

Általános

Azerite Power
  • Fury of Xuen  A Combo Strikes Mastery-t használva további stack-elődő (halmozódó) 3%2% -os esély van arra, hogy a következő Fist of Fury 117 Haste-et biztosítson és felébressze Xuen, The White Tiger-t  8 másodpercre.

Paladin

Retribution PvP talent változások

  • Ultimate Retribution Ha egy szövetséges 40 yardon belül 25% életerő alá zuhan, kapsz egy Avenging Wrath (Növeli a sebzést 50%-kal a támadási sebességet pedig 33%-kal) buffot 6 másodpercig, ha pedig meg hal, akkor a Redemption képesség cast-olható lesz combatban a következő 20 másodpercben 6 másodperces cast time-al (varázslási idővel). A Divine Shield vagy Blessing of Protection használata megszakítja ezt a "buff"-ot.

Priest

Discipline PvP talent változások

  • Trinity Atonement aktivitása 15 másodperccel nőtt az eredetihez képest és innentől a Smite, Penance, és a Shadowfiend kritikus csapás esélyét 25%.kal növeli ha több mint három játékoson van

Shadow specializáció változások

  • A Power World: Shield-en innentől kezdve nincs CD így rövid időn belül több targetre is feltudják rakni

Általános

Azerite Power
  • Depth of the Shadows  Minden alkalommal, amikor a Shadow Word: Pain sebzést oszt a következő Shadow Mend képesség 93-mal többet healel, ez maximum 30* érvényesülhet egyszerre. Az Atonement amit felrak, pedig (3000/1000) 2000/1000 másodpercig van fent
  • Sudden Revelation A Power Word: Radiance 50% eséllyel  rendekezik, hogy a következő Holy Nova képesség használata további 2147 1470 sebzést okoz és csökkenti a Power Word: Radiance hátralévő töltési idejét 3 másodperccel.

Rogue

Assassination PvP talent változások

  • Shiv   Outlaw és Subtlety talenteken is érvényesül, hogy a sebzés amit a Shiv oszt az Attack power 41.106%-a fizikai sebzésként és minden enrage effektet megszüntet illetve csökkenti a mozgási sebességet 70%-kal 4 másodpercen át. Korábban három mérget rakott a célpontra Deadly, Wound és Criplling Poison-t. Dodge-olni, Block-olni vagy Parry-zni továbbra sem lehet.

Subtlety specializációs változások

  • Shuriken Combo A Shuriken Storm növeli a következő Eviscerate sebzését 5%-kal minden elenfélért, akit eltalál, maximum 5 stack-ig!

(Jelenleg nem található meg a képességek között, így spekulálhatunk arra, hogy megszűnik, ám mivel PTR-ról van szó lehetséges, hogy csak egy hiba)

Azerite Power

  • Night's Vengeance  A Nightblade növeli a következő Eviscerate sebzését 8 másodpercen belül 175-tel combo pontonként.

Warlock

Affliction specializációs változások

  • Unstable Affliction  Debuffot rak a célpontra aki (a Spell Power 64%58% -ával) Shadow sebzést szenved el 8 másodperven át, egy targetre akár ötször is felrakhatjuk ezt a debuffot. 10% + sebzést osztunk minden más varázslatunkkal azokra a célpontokra, akik már a debuffhatása alatt vannak. Ha dispell-el lekerül akkor (Spell Power 16% 14.5% *4)-kal sebzi a dispell-ezőt és le silence-eli  4 másodpercig (nem lesz képes használni a képességeit). Visszatölt 1 Sould Hardo-ot, ha a célpont meghal úgy, hogy a debuff még aktív

Warrior

Arms Azerite Power változások

  • Crushing Assault  A melee képességeknek van esélyük arra, hogy növeljék a következő Slam sebzését 3032 4638-cal és csökkentség a Rage-t, amibe kerül 20-szal.
  • Gathering Storm  Amíg a Bladestorm folyamatban van minden másodpercben 5% mozgási sebességet és 99 95 Strenght-et kapunk, ami stack-ek. Ez 6 másodpercig lesz rajtunk
  • While Bladestorming, every 1 sec you gain 5% movement speed and 9995 Strength, stacking. Lasts 6 sec.
  • Striking the Anvil  A Tactician effekt erősíti a következő Overpower képességet, plusz 877902 sebzéssel és csökkenti a hátralévő töltési időt a Mortal Strike-on.

 

Fury Azerite Power változások

  • Cold Steel, Hot Blood A Bloodthirst kritikus csapásai 4 további Rage-et generálnak és a Gushing Wound debuffot felrakják a célpontra, ami 1426 666*3 életerőt lop el az ellenféltől 6 másodpercen át.

Protection Azerite Power változások

  • Bastion of Might Az Avatar növeli a  Mastery-t  235106 -tal 20 másodpercig és instant Ignore Pain-t biztosít.

Orte véleménye: szomorúan látom, hogy majdnem minden cast nerfelve lett/lesz, illetve amik nem azok is csak minimális változtatást kaptak pozitív irányba, persze ez a balance lényege. Személyes kedvenc castom a Druida, így az ott lévő változtatáshoz annyit tudok hozzá szólni, hogy miértelme van? PvP-n kívül ki hazsnálja a Feral Affinit-t? És még ott is csak a momvement speed miatt...

Persze a patch nem csak ennyit tartalmaz, de így is elég masszív lett, a nem konkrétan cast-okat érintő változásokról másik cikkben olvashattok!

Wowhead