The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

A WoW Classic földbe áll.. vagy mégsem ?

| szerda

 

Ahogy apámat nézem milyen vígan játszik a nappaliban a Warcraft 2-vel, óhatatlanul azon gondolkodom, hogy mi hajtja a jelenlegi nosztalgia hullámot szerte a világban. Számomra a legérdekesebb és legrelevánsabb jelenség ezen a téren a WoW Classic egyre közelebbi megjelenése. Tényleg csak az emlékek miatt várja ez a rengeteg ember a játékot ismét? Kitartanak majd mellette, vagy lemorzsolódnak? Mik azok az irritáló jelenségek, amiket elfelejtettünk, pedig ha huzamosabb ideig ki leszünk téve neki, a hajunkat fogjuk szálanként tépkedni miatta (khm weapon skill khm)? Ezt a gondolatmenetet szeretném ebben a cikkben követni, és ha van erről nektek is véleményetek kérlek osszátok meg velünk mert nagyon kíváncsiak vagyunk rá!

#Nochanges

A Classic legnagyobb kihívása véleményem szerint ugyanaz lesz, aminek a létét köszönheti: az a mostanra nagyon markáns és a többség által osztott vélekedés, miszerint a játék 1.12-ben tökéletes volt. Ez nyílvánvalóan nincs így, az azonban már igaz, hogy a Vanilla WoW ebben az állapotában volt a legjobb bőrben.

Ettől függetlenül nagyon sok olyan változás volt a későbbiek folyamán a kiegészítők alatt, amik a kizárólag a játék magját kitevő fejlődés/raidelés/pvp szentháromság élményét tették kellemesebbé és gördülékenyebbé, azonban ebben a verzióban még nincsenek jelen.

Erre talán az egyik legjobb példa a dual talent rendszer, aminek a hiánya például sokszorosan büntetni fogja és recsegni-ropogni fog a játékmenet az olyan kasztok esetében, mint a druida, aminek központi eleme, hogy az ember kénye-kedve szerint vehet fel teljesen más szerepeket akár PvP, akár PvE-ben. Mivel a multifunkcionalitás a leglényegibb eleme ennek a classnak, ezért egy ilyen hiányosság sokkal inkább érződik egyszerűen "félkész állapotnak" és nem pedig egy "kész mesterműnek".

A közösség azonban annyira félti a játékot a beavatkozásoktól, hogy vadul ellenez mindenféle módosítást, még az ilyen nyílvánvalóan hasznosakat is. És ez a félelem azért valljuk be, nem teljesen megalapozatlan.

Nem vénnek való vidék

Aki ma belogol a retail WoW-ba, 5 perc alatt szerezhet egy maximum szintű karaktert, hiszen meg lehet venni a shopból. Sőt, az új trendeknek megfelelően, a szájbarágós, homogenizációs törekvéseknek hála, aki csak megvette a játékot, kap is egy maximum szintű karaktert azonnal, le ne maradjon.

A területek kiüresedtek, a tárgyak értéktelenek, és bármilyen cél karnyújtásnyira van tőlünk. A kihívás a mythic contentet leszámítva már egyáltalán nem része a játéknak, de mivel a kasztok is mostanra mind képesek mindenre, így ez az élmény se esik igazán jól, inkább közönyösnek hat. Mindenki számára egyformán elérhető aki megvette a játékot, és legalább 24 órát játszott egy karakterrel.

Vagyis a  #nochanges nem a semmiből jön, de a közösségnek különbséget kellene tennie aközött, hogy egy változtatás az alap játékmenetet akarja átbuherálni, vagy csak a meglévőt akarja csiszolni, gördülékenyebbé tenni. Elvégre a kiforrott játékokat nem piszkálják meg túl mélyen, a focit amióta élek úgy játsszák, ahogy, és nem kell a kapusnak is lábbal védenie, csak azért, mert a többieknek nem szabad kezet használni. Vagy fordítva, nem veheti minden játékos a kezébe a labdát (ezen a ponton megjegyezném, hogy a szerkesztőségben lévő udvari brit tudós itt az Amerikából érkező dolgoknál trendet vél felfedezni, miközben az amerikai focira utal) és futhat el vele a kapuig, pusztán azért, mert a kapusnak is lehetett korábban kezet használni.

A WoW-ot nagyon sokan a Diablo 2-ből érkezve kezdtük el, és már megjelenése előtt úgy lett tervezve, hogy egy komplett világ legyen, amely a tökéletes RPG élményt nyújtja. Pótolta a Diablo hiányosságait, súlyt adott a karaktereknek és a beléjük ölt időnek, és közösségbe szervezte a játékosokat. A számokat valamint a közelmúltbeli érdeklődők mennyiségét tekintve rettentő sok ember hasonlóan ítélte meg a Classicot.

Olyannyira jól sikerült, hogy aki igazán ráfüggött, nem is akart (tudott) mással játszani. Ez a játék túlzás nélkül a mi akkori igényeinkre lett szabva.

Van idő

Az persze igaz, hogy közben ez a generáció felnőtt, és ez a játék rettentő időigényes. Ez még okozhat majd komolyabb lemorzsolódást is, kijózanodhatnak majd egyes játékosok. Azonban az, hogy felnőttünk azt is jelenti, hogy bőven van más is ami leköti a figyelmünket, és már nem a WoW a legfontosabb az életünkben, így a játék már nem egy véget nem érő verseny lesz a világ első számú kockája címért (fiatalok voltunk, na).

Én úgy tippelem, hogy a legtöbben esténként amikor ráérnek, megy majd egy dungeon, vagy némi questelés - aztán alvás, holnap meló. Sokkal lassabb lesz a játékmenet, mint korábban. Ez pedig leginkább az első 10 szint esetén lesz igazán zavaró; a fájdalom, ami egy rugóval való játék lesz dual wield nélkül, vagy egy hunterrel pet nélkül, abszolút valós. Azonban ez is két élű: ahogy a karakter fejlődik, egyre sokszínűbbé válik, és egyre élvezetesebb lesz vele a játék. Már level 20 körül is nagyon kellemes egy karakter, és a lassabb fejlődés miatt az itemek amik kiesnek és igazán jók nekünk, tényleg jó érzést keltenek az emberben, és jobban is lehet majd becsülni ezeket. Összességében megtérül majd a befektetett idő. Egy új karakter lehet majd akár egy év is, mire 60 lesz, de szerintem ez nem fogja annyira zavarni az embereket, mert itt egy Scarlet Monastery run is élmény lesz, nem csak az end game content.

Szóval, szerintem más lesz ugyan a játék sebessége mint annó, de én úgy spekulálok, hogy a WoW Classic meglepően jól fog teljesíteni a számokat illetően, és nagyon sokan fogják élvezni.