The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Amit a WoW Classicról eddig tudunk, 3. rész: Itemizáció

| szerda

Folytatódik a sorozat a WoW Classicról, és a legforróbb és kedvenc topikunk érkezik, természetesen ez nem más, mint a Loot.

Ez is Kaivax egyik fórum posztjának kivonata, a legfontosabb gondolatokra koncentrálva. Vágjunk is bele:

Nagyon kellemes volt az elmúlt pár hónapban belemerülni a WoW Classic fejlesztésébe a csapattal, miközben próbáltuk megmagyarázni a rengeteg itt és máshol felmerülő kérdést. Megnézve az eddigi terveket, az insták és raidek ütemezését, a cél az, hogy a progressz élmény a leginkább hasonlítson arra, amilyen az annó az eredeti WoW kiadásakor is volt. Miközben azon gondolkodtunk, mi is tartozik az egyes fázisokba, a csapat figyelme középpontjában mindvégig a jutalmak voltak.

A fejlesztők végig böngészték a vendor listákat és a loot táblákat amiket a későbbi patchekben tettünk be, majd hozzákapcsoltuk őket a tervezett content fázisokhoz. Ez azt jelenti, hogy ha eredetileg egy új tárgyat később adtak a dungeon boss loot táblájához Ahn'Qirajjal, akkor nem érdemes számítani az adott tárgyra az ötödik fázisig, amelyikben maga AQ is érkezik.

Rengetegszer felmerült fejlesztés közben a kérdés, hogy visszakövetjük-e majd egy-egy item inkrementált változásait amelyek ahogy az idő telt maguk is változtak a patchek tartalmával az eredeti WoW-ban. Ezt a fajta szemléletet hívhatjuk "progesszív itemizációnak".

Itt van egy példa rá. A Tier 2-es warrior Helm of Wrath eredetileg spiritet és agilityt adott, valamint critical chance-t. Az 1.5.0 patchben a helm tulajdonságait megváltoztattuk Stamina, Strength és Defense-re, valamint elemental resistance-re. Aztán 1.7.0-ban a Defense mértékét csökkentettük. 1.8.0-ban, az 5 darabos set bónuszt amibe beletartozott a sisak is javítottuk, hogy működjön a Whirlwinddal is, és 1.9.0-ban kapott egy új kínézetet egy stílus ráncfelvarrás után.

A WoW Classic-ban csak az utolsó verzió lesz benne, ami a mi referencia verziónkban is létezett: 1.12.

Ez persze felveti a kérdést, hogy "Miért?". Miért teszünk különbséget aközött, hogy beteszünk új tárgyakat vagy módosítunk már meglévőkön?

Amikor új tárgyakat adunk a loot táblákhoz, általában szándékos erőfeszítésről van szó, hogy felzárkóztató tárgyakat biztosítsunk és/vagy új célokat adjunk olyan játékosoknak, akik már kimerítették az opcióikat. Például, az eredeti WoW-ban, az új itemek azt a célt szolgálták, hogy a játékosok gyorsan felkészülhessenek AQ-ra anélkül, hogy hónapokat töltenének Molten Core vagy Blackwing Lairben.

A változtatás a meglévő itemeken később patchek során gyakran azt tükrözte, hogy az eredeti design csapat hogyan reagált arra, ahogyan a játékosok játsszák magát a játékot. Az elsődleges cél az volt akkoriban, hogy a jutalmak izgalmasabbak és relevánsabbak legyenek. Ahogy a fejlesztők ráeszméltek, hogy a spirit valószínűleg nem valami hasznos egy warrior raid set sisakra egy ilyen változtatást tükröz.

Számos class képesség és talent is ehhez hasonlóan fejlődött. Például, 1.8.0-ban jött az elhatározás,hogy a Moonkin Form vonzóbb 31 pontos talent a balance druida számára mint a Hurricane.

WoW Classic Forums