• 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Atal'Dazar Boss Guide

| Shadereaper

Ebben a guide-ban az Atal Dazar dungeon boss-ainak képességeit és az ellenük bevethető stratégiákat írom le nektek.

Priestess Alun’za képességei és a stratégia

Priestess Alun’za-nak mythic nehézségi fokozaton 6 lényeges képessége van:

A harc közben, amíg a boss energiát gyűjt, Tainted Blood tócsák fognak megjelenni a harctéren.

  • Ha egy játékos beleáll egy ilyen tócsába, eltávolítja azt, és egy debuffot kap, ami enyhe DoT sebzést okoz.

Amikor Alun’za energiája eléri a 100%-ot, Transfusion képességét fogja használni.

5 másodperc előkészítés után minden játékoshoz hozzákapcsolja magát egy arany színű sugárral és DoT sebzést okoz nekik, miközben jelentős mértékben gyógyítja magát.

  • Minden játékos: Hogy meggátolják a boss gyógyulását, az említett 5 másodperc alatt belekell állniuk egy Tainted Blood tócsába hogy megkapják a Tainted Blood debuffot. Ennek hatására gyógyulás helyett Alun’za sérülni fog a Transfusion hatására.
  • A sugár, ami Alun’za-t összeköti a játékosokkal, aranyszínűről vérszínűvé változik, ha a játékosok a Tainted Blood debuff hatása alatt állnak.

(Minden Transfusion előtt legfeljebb 5 tócsa lesz a harctéren elszórva, így minden játékos csak egyet vegyen fel, hogy teljesen kiiktassák a gyógyítás hatását!)

Gilded Claws:

  • A boss egy 12 másodperces buffot kap, amitől a közelharci támadásai 150% fizikai sebzést okoznak.
  • Healer: ezt a buffot el kell távolítani.
  • Tank: Ha a Healer nem tudja leszedni a buff-ot, a tanknak kell saját képességeivel csökkentenie az őt érő sebzést.

Molten Gold:

Egy véletlenszerűen kiválasztott játékos debuffot kap, ami DoT sebzést okoz.

  • Healer: érdemes eltávolítani egy a debuffot, hogy megszüntesse ezt a sebzésforrást.

Heroic és magasabb nehézségi szinten, az Alun’za trónja melletti két Molten Gold tócsából folyamatosan Corrupted Gold gömbök jelennek meg. Ezek egyenes vonalban haladnak keresztül a csatatéren. Ha egy játékos hozzájuk ér, sebzést szenved el és kap egy debuffot, ami csökkenti az általa okozott sérüléseket 30%-kal.

  • A gömbök lassan mozognak, szóval kis odafigyeléssel könnyen ki lehet őket kerülni, ahogy áthaladnak a csatatéren.

Spirit of Gold:

A boss egy add-ot idéz meg. A Spirit of Gold kezdetben a játékosok megtámadása helyett a Tainted Blood tócsákat próbálja felszippantani. Miután az utolsó tócsát is magába szívta, csatlakozik a harchoz.

  • Az addok sebezhetők minden nemű crowd control hatással szemben, különösen a stun-nal és a slow-val.
  • Tank: Igyekeznie kell a boss-t a trón közelében tartani, mert a Spirit of Gold is mindig a trón mellett jelenik meg.
  • DPS: Minél előbb megölni a Spirit of Gold-ot, területre ható képességekkel. Ha csak egy tócsát is felszívnak, a boss gyógyítani fogja magát a Transfusion használata közben.

Vol’kaal képességei és a stratégia

A Vol’kaal elleni harc két fázisból áll.

Az elsőben a boss 3 Reanimation Totem-jét kell megölni, így meggátolva, hogy azok gyógyítsák a boss-t, a másodikban minél hamarabb meg kell ölni a boss-t, mérgező tócsákat kerülgetve, amiket hagy maga után a harctéren.

Első fázis

Vol’kaal két képességet használ:

Toxic Leap:

A boss megjelöli egy véletlenszerűen kiválasztott játékos helyét, majd pár pillanat múlva odaugrik hozzá. Ezzel nagy magic sebzést okoz és hátralök mindenkit, aki a becsapódáshoz 8 yard-nál közelebb van.

  • Minden játékos: Ki kell mozogni a megjelölt területekből.
    • Hogy minimalizálható legyen a csapat mozgása, a tagok igyekezzenek mindig egymástól 8 yard-nál messzebb állni, így egyszerre mindig csak egy tagnak kell elhagynia a helyét.

Noxious Stench:

Vol’kaal 4 másodpercen át használja ezt a képességet, ami 2 másodpercenként sebzést okoz.

  • A Noxious Stench által bevitt sebzés egy Lingering Nausea nevű debuff-ot is hagy a játékosokon, ami 12 másodpercen át DoT sebzést okoz. Az a sebzés nagyon veszélyes lehet, ha valakin egyszerre több ilyen debuff is van.
  • Noxious Stench-et meg kell szakítani, amikor csak lehet. Ez közelharci karakterek számára nehézkes, hiszen Vol’kaal folyamatosan ide-oda ugrál a Toxic Leap-pel.

A háromszögletű harctér 3 csúcsában található egy-egy Reanimation Totem.

  • A Bad Voodoo képességgel fél másodpercenként visszatöltik a boss maximális életerejének 5%-át.
  • A totemek miatt Vol’kaalt támadni hasztalan, előbb a totemeket kell lepusztítani.

Heroic és magasabb nehézségi szinten ha a totemek életereje 1-re csökken, Reanimation képességüket használják.

  • Amíg varázsolnak, nem lehet megölni őket, és ha elkészülnek vele, 100%-ra gyógyítják magukat.
  • Ez a varázslat csak úgy szakítható meg, ha egyszerre mindhárom totem használja a Reanimation-t. Tehát a 3 totemnek egyszerre kell 1 életpontra zuhannia.

Amikor a totemeket sikerül elpusztítani, kezdődik a második fázis.

Második fázis

Ennek kezdetén Vol’kaal kap egy Rapid Decay nevű buff-ot.

Ennek hatására a boss:

  • 0.8 másodpercenként minimális sebzést kap.
  • Physical sebzése 50%-kal megnő.
  • Haláláig Toxic Pool tócsákat fog köpdösni.

A Toxic Pool tócsák a játékosok helyén, vagy közvetlenül mellettük landolnak. Magas nature DoT sebzést okoznak mindenkinek, akik bennük áll és nagyjából 90 másodpercig maradnak a földön.

  • Tank: A harctéren nagyon kevés a hely, így a boss-t a harctér szélére kell vinni és apránként mozgatni, amikor tócsa kerül a tank vagy a közelharci DPS-ek lába alá.
  • Távolsági karakterek: A harctér közepén kell állniuk, hogy ne az összes tócsa a tank lába alatt landoljon.

Bár Vol’kaal ebben a fázisban nem használja a Toxic Leap-et, továbbra is ügyelnünk kell a Noxious Stench-re.

  • Mivel a boss már nem ugrál folyamatosan, sokkal könnyebb megszakítani.

Rezan képességei és a stratégia

Ez az összecsapás a játékosok megfelelő elhelyezkedéséről és a boss tökéletes mozgatásáról szól.

Több Ancient Dry Bones halom található szerte a csatatéren.

  • Ha egy játékos beléjük lép, 30%-kal lelassul a mozgási sebessége 2 másodpercre és egy Reanimated Raptor add is megjelenik a csontrakásból.
  • Tank: Ha megjelennek, minél előbb magára kell terelnie a figyelmüket.
  • Összes csapattag: Ügyelniük kell, hogy minél kevesebb csontrakásra lépjenek rá. A túl sok add könnyen okozhat wipe-ot.

Rezan rendszeresen használni fogja Terrifying Visage képességét, amitől minden játékos, aki a boss látó mezejében van, 6 másodpercig fear hatás alá kerül.

  • Healer: Lehetséges, hogy el kell majd távolítania fear-t pár játékosról.
  • Tank: A boss-t a harctéren található számos oszlop egyikének a lábához kell állítani. Lehetőleg a harctér szélére, ahol kevesebb Ancient Dry Bones halom van.
  • Minden játékos: Amikor Rezan elkezdi előkészíteni a Terrifying Visage-t, el kell bújniuk az oszlop mögé, hogy Rezan ne láthasson közvetlenül rájuk, így kivédhető a fear.

Röviddel azután hogy Rezan befejezte a Terrifying Visage-t, Pursuit képességét fogja használni. A 3 másodperc előkészítés alatt jól látható felirattal figyelmezteti is a célbavett játékost, majd 12 másodpercen át üldözni fogja.

  • Ha utóléri, Devour képességét használja, ami 8 másodperc alatt majdnem végzetes mértékű sebzést okoz.
  • A megcélzott játékos: Meg kell próbálnia elfutni Rezan elől. Devour esetén, saját aktív védelmi képességeivel kell csökkentenie az elszenvedett sérüléseit.
    • Menekülés közben kiemelten fontos, hogy elkerülje a csont halmokat, mert a 30%-os lassítás miatt Rezan garantáltan utól éri.

Rezan Serrated Teeth képességét fogja használni a tank ellen. Ez nagy sebzést okoz, és egy debuff-ot is tesz a tankra, ami 50%-kal növeli a kapott physical sérüléseit.

  • Tank: Sebzés csökkentő képességeit használva kell megpróbálnia életben maradni.

Rezan a mögötte álló játékos ellen a Tail nevű képességét használja.

Ez minimális fizikai sebzést okoz a Rezan mögött álló karaktereknek és ellöki őket.

  • Minden játékos: hogy soha ne álljanak a boss mögött, mivel a Tail lökése miatt véletlenül extra Raptorokat idézhetnek meg a csontrakásokból.

Yazma képességei és a stratégia

Yazma első képessége a Skewer, amit a tank ellen fog használni. Ez nagy physical sebzést okoz.

  • Tank: gyorsan kell használnia sérülés csökkentő képességeit, mivel a Skewer-t a Boss csak 1.5 másodpercig készíti elő.

Yazma második képessége Wracking Pain. Célpontja egy véletlenszerűen kiválasztott nem tank karakter.

A képesség a 2.5 másodperces megszakítható előkészítés után előbb nagy shadow sebzést okoz, és hagy a célponton egy debuff-ot, ami 6 másodpercen át DoT sebzést okoz.

  • Minden játékos: A képességet meg kell szakítani, amikor csak lehetséges, hogy a csapatot érő sérüléseket minimalizálhassuk.

Ha nem sikerül megszakítani:

  • Healer: A képesség után maradó debuff-ot mindenképpen el kell távolítani.

Yazma az egész harc alatt, Echoes of Shandra pókokat idéz meg.

Ezek véletlenszerűen fognak mozogni a csatatéren, de néha Yazma felerősít néhányat. Ezek nagyobbak és lila aura veszi körül őket.

  • Ebben az állapotban megpróbálnak levadászni egy játékost, amíg a felerősítő hatás el nem múlik (pár másodperccel később).

Ha egy játékos megérint egy pókot, felerősítettet, vagy sem, a pók 3 yardon belül mindennek sebzést okoz és hagy maga után egy Shadowy Remnants tócsát, ami DoT sebzést okoz, és 30%-kal lelassítja, aki bele sétál (ahogyan az idevezető lépcsőn található pókok is).

  • Minden játékos: El kell kerülniük a pókokat, hogy a harctéren olyan kevés Shadowy Remnants tócsa legyen, amennyi csak lehetséges.

Yazma leglényegesebb képessége a Soulrend. Ezzel egy lila nyíllal megjelöl egy játékost. 5 másodperc múlva a megjelölt játékos helyén megjelenik egy Soulspawn, ami megpróbál eljutni a boss-hoz.

  • Ha az add eléri Yazma-t, felrobban és a csoport minden tagjára rak egy Soulfeast debuff-ot. A Soulfeast 21 másodpercen át DoT sebzést okoz a játékosoknak.

Az add-ot minél előbb meg kell ölni.

  • A megjelölt játékos: Minél távolabb kell futnia Yazma-tól, hogy a Soulspawn-nak nagyobb távolságot kelljen megtennie a céljáig.
  • DPS: CC-zni és minél gyorsabban megölni a Soulspawn-okat. Mindenféle Crowd Control effekt használható ellenük.

Ha egy Soulspawn mégis elérné Yazma-t:

  • Healer: Területre ható képességeivel kell megpróbálnia ellensúlyozni a Soulfeast által okozott sebzést.
  • A többi játékos: Saját védelmi képességeiket használva kell csökkenteniük sérüléseiket, hogy megkönnyítse a Healer dolgát.

Heroic és magasabb nehézségi szinten a Soulrend képesség egyszerre céloz minden csapattagot a tankon kívül.

  • Megcélzott játékosok: egy előre megbeszélt helyen kell összegyűlniük messze Yazma-tól, amikor használja a Soulrend-et.
    • Így a 4 Soulspawn egy helyen fog megjelenni, megkönnyítve a területre ható képességekkel való CC-zésüket és megölésüket.

Mythic nehézségi szinten a Soulrend célpontjaira a Soul Link debuff is felkerül. Ennek hatására hozzákapcsolódnak a belőlük létrejövő Soulspawn-hoz és az azt ért sérülések egy részét elszenvedik.

  • Healer: Észben kell tartania, hogy a Soulspawn-ok elpusztításával a csapat minden tagja sérülni fog, és a szokásosnál több gyógyításra lesz szükség.