The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Atal'Dazar Mob Guide

| Shadereaper

Ebben a guide-ban Atal'Dazar mob-jait, azok képességeit és hatékony stratégiákat mutatok be nektek. Ha a Dungeon boss-ainak leírására vagytok kíváncsiak, azokat megtaláljátok itt.

A dungeon boss-ainak sorrendje az utolsót kivéve tetszőleges. A guide egy olyan útvonalat mutat be, amin haladva sok veszélyes mob csoportot elkerülhettek.

Az első bosshoz vezető úton 6 fajta trash mob-bal találkozhatunk különböző csoportosításokban.

Dazar’ai Honor Guard:

  • Fervent Strike képességükkel kisebb fizikai sebzést okoznak a tanknak.

Dazar’ai Juggernaut:

  • Merciless Assault képességével, egy véletlenszerűen kiválasztott játékost lerohan (előnyben részesítve a távolsági karaktereket) nagy sebzés okozva mindenkinek a cél helytől számított 8 yardon belül.
    • Minden játékos: A támadás elkerülhető, csak időben ki kell mozognia Juggernaut útjából.
  • Fanatic’s Rage képességükkel 12 másodperces Enrage buff-ot tesznek magukra. Támadási sebességük megnő 50%-kal, sebzésük 20 %-kal, mozgási sebességük pedig csökken 50%-kal.
    • A képesség az előkészítés alatt megszakítható, de a belőle származó buff is eltávolítható Sooth-al.

Dazar’ai Confessor:

Két képessége is van, amit érdemes megszakítani.

  • Mending Word: visszatölti egy közeli sérült mob maximális életerejének 25%-át.
  • Bwonsamdi’s Mantle: Egy pajzsot hoz létre, amin belül a mob-ok immunisak lesznek a crowd control hatásokra, nem lehet megszakítani a képességeiket, nem hat rájuk stun, slow, silence és knockback sem. Ez a pajzs 12 másodpercig megmarad.
    • Tank: Ha nem sikerül megszakítani a képességet, ki kell húzni az ellenfeleket a pajzs alól. Ez elég bonyolult lehet olyan ellenfelekkel, mint például a Dazar’ai Augur, ami folyamatosan képességeket használ és közben egy helyben áll.

Dazar’ai Augur:

  • Wildfire képességének sebzése közepes, viszont hagy maga után egy eltávolítható debuff-ot, ami további DoT sebzést okoz.
  • Fiery Enchant képességét akkor használja, ha van a közelében egy Dazar’ai Juggernaut. Hatására Juggernaut mozgásképtelenné válik és tüzet kezd lövellni magából, ami jelentős sebzést okoz a közelben tartózkodó játékosoknak.
    • Minden játékos: Erősen ajánlott, hogy ezt a képességet megszakítsuk.

Dazar’ai Colossus:

  • Soulforged Construct passzív képessége miatt a Colossus visszagyógyítja a maximális életpontjai nagy részét, és egy halmozódó sebzés növelő buff-ot is kap, akárhányszor meghal a közelében egy szövetségese.
    • Minden játékos: a Colossus mindig elsődleges célpont.
  • Soulburn képességével közepes erős sebzést okoz egy játékosnak. Ezt a képességet nem lehet megszakítani
    • Healer: A célpont által elszenvedett sérüléseket túl kell gyógyítani.

Gilded Priestess:

A Priestess Alun’za körülvevő területen találhatók.

  • Transfusion képességük egy véletlenszerűen kiválasztott játékost 10 másodpercen keresztül sebez és közben gyógyítja a Gilded Priestess-t.
    • Kicsivel a Transfusion kezdete előtt meg fog jelenni egy Tainted Blood tócsa valahol a közelben.
    • Célbavett játékos: A Transfusion hatása közben bele kel állnia a tócsába, így a Priestess gyógyulás helyett sebződni fog.

Miután legyőztük Alun’za-t induljunk el észak felé.

A lefelé vezető lépcső mindkét oldalán maszkok találhatók, amik Tiki Blaze lángot fújnak, ami majdnem halálos sebzést okoz minden játékosnak, aki hozzá ér.

  • Minden játékos: türelmesen ki kell várni, hogy a lángok eltűnjenek és óvatosan haladni lefelé.
    • Mielőtt a maszkok lángot fújnának, a szemeik felizzanak, így könnyen megállapíthatjuk, hogy biztonságos-e tovább haladnunk vagy sem.

A lépcső alján a játékosokat két Dazar’ai Augur és két Dazar’ai Honor Guard várja. Ezután meg kell húzni egy kart, ettől szabaddá válik az út a dungeon középső része felé.

Ezen a részen 5 új trash mob vár ránk:

Toxic Saurid:

4-6 fős csoportokban mozognak.

  • Leaping Thrash képességükkel időről időre véletlenszerűen kiválasztott játékosokra ugranak. Ez megsebzi a célpontot és 3 yardon belül mindenki mást is.
    • Minden játékos: Közel kell maradniuk egymáshoz, hogy ezek az ellenfelek ne szóródjanak szét túlságosan, de elég távol egymástól, hogy a Leaping Thrash ne találjon el egyszerre több embert.
  • Poisoned Claws passzív képességük hatására támadásaik minimális Nature sebzést is okoznak.

Feasting Skyscreamer:

Egy pterodactyl kinézetű ellenfél, ami a környező oszlopok csúcsán található, vagy a talajon, 6 Toxic Saurid-dal körülvéve.

  • Terrifying Screech: 2 másodperc előkészítés után minden játékos 6 másodperces fear-t kap.
    • Minden játékos: Az előkészítés alatt mindenképpen meg kell szakítani ezt a képességet, mert a menekülő játékosok újabb ellenfeleket vonhatnak be a harcba, ami végzetes is lehet.

Dinomancer Kish’o és két társa Monzuni és T’lonja a terület közepén járőrözik.

Lehetséges elkerülni ezt az összecsapást, hogyha a csoport az ellenfelektől távolabbra eső falhoz simulva halad el.

  • Kish’o Quickshot képességét használja a tank ellen és Deadeye Aim képességet egy véletlenszerűen választott nem tank játékos ellen. Ezek a képességek nem elkerülhetők és csak közepes sebzést okoznak.
    • Healer: Túl kell gyógyítania a bejövő sebzést.
  • Dino Might képességével a 3 másodperces előkésztés után egy buff-ot helyez egyik társára, amitől az 10 másodpercen át gyógyulni fog.
    • Minden játékos: Ezt a képességet meg kell szakítani, vagy ha ez nem sikerül, akkor a buff-ot kell eltávolítani a célpontról.

T’lonja

  • Frenzied Charge képességével nekirohan egy véletlenszerűen kiválasztott játékosnak. Minden út közben eltalált játékost megsebez és 2 másodpercre stun-ol.
    • Megcélzott játékos: Egy helyben kell maradnia, így a társainak könnyebb lesz kitérnie T’lonja elől.

Monzuni

  • Wild Thrash képessége 8 yardon belül minden játékosnak Physical sebzést okoz.

Normal és Heroic nehézségi szinten ez a képesség nem veszélyes, viszont magasabb Mythic szinteken jobb elkerülni.

Miután áthaladtunk ezen a területen, a csapatnak az északi lépcső felé kell vennie az irányt.

Út közben 3 fajta mob-bal mindenképpen harcolnia kell a csapatnak, valamint a lépcső tetején találunk egy negyedik fajtát, amit elkerülhetünk.

Zanchuli Witch-Doctor:

  • Venom Blast képességével távolról támad, ami jelentős nature sebzést okoz egy véletlenszerűen választott játékosnak.
    • Minden játékos: Habár ez a képesség megszakítható, a csapatnak inkább az Unstable Hex-re kell koncentrálnia.
  • Unstable Hex-el 1 másodperc előkészület után 5 másodpercre megátkoz egy játékost.
    • Az átok hatására a játékos nem tud támadni és 30%-kal csökken a mozgási sebessége.
    • Amikor letelik az 5 másodperc, az átok megpróbál átterjedni egy 8 yardon belül lévő játékosra(Ahogy a képen a zöld kör is mutatja).
    • Debuff-olt játékos: 8 yardnál messzebbre kell mennie a társaitól, hogy a csapat minél előbb megszabadulhasson az átoktól.

Shieldbearer of Zul:

  • Bulwark of Juju képessége egy pajzsot hoz létre, ami az alatta tartózkodó ellenfelek elszenvedett sérüléseit csökkenti 90%-kal.
    • A pajzs 5 másodperces hatóideje alatt a Shieldbearer immunis mindenféle crowd control hatásra, kivéve olyasmikre, amik elmozdítják a helyéről (pl.: Knockback).
    • Tank: Meg kell próbálnia az ellenfeleket kihozni a pajzs alól, hogy hatékonyabban harcolhassanak. Alternatív megoldásként magát a Shieldbearer-t megpróbálhatják ellökni a többi ellenfél közeléből. A végeredmény ugyanaz.

  • Shieldbash képességét a tank, vagy más közeli varázslón használhatja, ha a tank nincsen közelharci távolságban. Ez közepes physical sérülést okoz és megszakít minden varázslatot 2 másodpercre.
    • Tank: Mindig közelharci távolságban kell maradnia a Shieldbearer-rel.
    • Varázslók: Ne kerüljenek túl közel a Shieldbearer-hez. Így elkerülhetik a Shieldbash-t.

Shadowblade Stalker:

Ezek az ellenfelek párosával mozognak álcázva. Ha a Stalker támadja meg a játékosokat először, 2 másodpercre stun-olják a célpontot. Ha a játékosok kezdik a harcot például egy területre ható támadással, akkor a Stalker nem fog stun-t használni.

  • Venom-Tipped Blade passzív képességének hatására közelharci támadásai néha nature sebzést okoznak.
  • Venomfang Strike képességüket a tank ellen használják. Hatására a célpont 8 másodpercen át 100%-kal több nature sebzést szenved el így a mob passzívja sokkal hatékonyabb lesz.
    • Tank: Ez alatt az idő alatt érdemes CC-znie a Stalker-eket, távolabb mozogni tőlük, vagy valamilyen sebzés csökkentő képességet használni.

A csapat ezután veheti az irányt egyenesen Vol’kaal területe felé, ám ha úgy döntenek, hogy más úton közelítik meg a Boss-t, úgy szembekerülnek egy újfajta mob-bal.

Reanimated Honor Guard:

Különösen veszélyes trash mob.

  • Mindig van vele egy Reanimation Totem, ami folyamatosan gyógyítja (A tmaximális életerejének 5%-át másodpercenként).
    • Minden játékos: A Reanimation Totem-et kell először megölni. Amíg él, a Reanimated Honor Guard-ban nem lehet lényeges kárt tenni.
  • Amikor a Reanimation Totem meghal, a Honor Guard kap egy Rotting Decay nevű passzív képességet, ami 2 másodpercenként erős nature sebzést okoz minden játékosnak, amíg az Honor Guard életben van.
    • Minden játékos: Még azelőtt meg kell ölni a mob-ot, hogy felgyülemlő sebzés végezne velük.
  • Rending Maul képességét a tank ellen használja. Ez nagy fizikai sebzést okoz a tanknak és tesz rá egy 20 másodperces debuff-ot, ami DoT sebzést okoz.
    • Az Honor Guard elég sűrűn használja ezt a képességet ahhoz, hogy a debuff-ok felhalmozódjanak a tankon. Ez is egy újabb ok arra, hogy a csapat minél gyorsabban elintézze ezt a mob-ot.

Miután legyőztétek Vol’kaal-t, induljatok el vissza lefelé a lépcsőn, amin feljöttetek és ugorjatok le az alsóbb területre, ahol Rezan vár titeket.

Ha ezen az útvonalon mozogtok, nem kerültök szembe egyetlen trash mob-bal sem. Ha másik úton közelítitek meg a harcteret, olyan ellenfelekkel találkoztok, amiket fentebb már részletesen megtárgyaltunk.

Rezan legyőzése után, induljatok el felfelé vagy az északkeleti vagy a délkeleti lépcsőn. Hagyjátok el a Sacrificial Pits részt. Ha felértetek, induljatok nyugat felé, ahol az utolsó Boss, Yazma vár rátok.

Újra át kell haladnotok a Dungeon középső részén, ahol ismét Toxic Saurid-okkal és néhány Feasting Skyscreamer-rel kell szembenéznetek.

  • Amennyiben korábban nem tettétek meg, most lehetőségetek nyílik megküzdeni Dinomancer Kish’o-val és társaival.

Ahogy elkezdtek Yazma irányába haladni felfelé a lépcsőn, Echoes of Shandra pókok fognak özönleni lefelé.

  • Ha valaki hozzájuk ér, azonnal nagy sebzést okoznak mindenkinek 3 yardon belül.
  • Ezen felül a pókok halálukkor hagynak maguk után egy Shadowy Remains tócsát is, ami nagy DoT sebzést okoz annak, aki belelép és le is lassítja a mozgási sebességét 30%-kal.

A lépcső tetejét elérve megküzdhettek Yazma-val.