The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Champion of the Light Normal & HC taktika

| Orte

Nem olyan régen találkozhattatok a véleményemmel arról, milyen is az új raid! Ott volt is róla szó, hogy minőségibb formában elindul a Battle of Dazar'alor Raid guide-ja is, 9/9 HC kill már megvan, úgyhogy amíg a Mythic nehézség kipucolásra kerül, szépen elkészülnek a Normál és HC taktikák. Kezdjük is az első Boss-szal, Champion of the Light-tal. Természetesen akkor a leghatásosabb, ha szemléltetve van, így javaslom, nézzétek meg róla a videót!

Amit tudni érdemes, hogy az első 3 boss kicsit más Alliance és Horda oldalon, pontosabban más a kinézetük. Mindig az ellenkező frakció hőseivel kell megközdenünk + Grong-gal és az ő feltámasztott verziójával. Viszont a taktika minden esetben ugyanaz, csak a képességek nevei változhatnak. Én Horda oldalról nézem, de egyértelmű lesz allis játékosoknak is, hogy mit kell tenni.

Aura of Retribution

A harc teljes ideje alatt tartsátok külön a boss-t az addoktól, 3 add van, amit távol kell tartni tőle, egy Darkforged Crusader és két Anoited Disciples. Nagyjából 30 yard-os távolságra van szükség ahhoz, hogy ne buffolják egymást az Aura of Retribution-nel, ami 15% + sebzést ad, minden szövetségesnek a közelükben. Tehát ha a 3 addal együtt van tankolva, akkor mind a négyen 45%-kal erősebbek lesznek.

Zealotry

Figyelnünk kell arra, hogy a Zealotry buffból ne legyen túl sok a boss-on, mert minden egyes stack 2% + sebzést biztosít neki. Ezt a buffot a következő módokon szerezheti be a boss. 100 energy-nként kettő Seal között fog váltani, ha ezeket nem megfelelően kezeljük, akkor a Zealotry növekedni fog.

Seal of Retribution

Mindig ezzel a Seal-el kezdődik a fight, a boss minden add haláláért 20 Zealotry stack-et kap amíg ez aktív, így ebben a fázisban őt kell fokuszálnunk és minél többet sebezni rá. Ez alatt passzívan aktiválódik az Aura of Retribution is.

Judgment: Righteousness

Amikor eléri a 100 energy-t és eljön a Seal váltás ideje, elcastolja a Judgment: Righteousness képességét, amivel véletlenszerűen felbuffolja az egyik add-ot 200% damage-el és 150% + healing-gel.

Seal of Reckoning

A második Seal, ami alatt már nem szabad a Boss-t ütni, ugyanis míg ez aktív, minden egyes betalált sebzés +1 stack Zealotry-t rak a bossra. (Megfigyeléseim szerint másodpercenként egynél többet nem tud felrakni, de erre később kitérünk, hogy miért fontos). Mivel ez alatt a fázis alatt már nem kap stack-et ha meghalnak az addok, itt érdemes kifordulni rájuk és megölni mindet, mielőtt eléri a 100 energy-t és újra visszavált Seal of Retribution-re.

Judgment: Reckoning

Amikor eléri a 100 energy-t és eljön a Seal váltás ideje, elcastolja a Judgment: Reckoning képességét, amivel véletlenszerűen kiválaszt egy játékost és nagyobb sebzést okoz neki. Nem lehet kitérni előle, egyszerűen ki kell healelni. Érdemes itt elhasználni 1-2 nagyobb healing CD-t, hogy biztosítsuk a raid életben maradását.

Call to Arms

Amikor a Judgment: Reckoning castolását befejezte, leidéz 3 újabb addot (1 crusader-t és 2 pap-ot) akkor is, ha az előző csapat még él. Ezeket az offtanknak hamar fel kell szednie és a helyükre húzni őket.

Wave of Light

A boss a hozzá legközelebbi add felé ellő egy Wave of Light nevű képességet, amiben ha az addok benne állnak míg elhalad, 5% életerőt töltenek vissza. Ha nincs életben add, amikor használja, akkor a legközelebbi elenfelet célozza és mindenkit, aki benne áll folyamatosan sebez. Mindenképpen figyelnünk kell arra, hogy se az addok, se a raid ne álljon bele. Seal-től függetlenül használja mindkét fázisban.
 

Sacred Blade

Minden támadással rak egy debuffot a célpontjára, ami 15 másodpercen át 2 másodpercenként sebez. Ez stack-elhet, bár igen lassan teszi, több módja is van annak, hogy lereseteljük, a legjobb módszer ha miután az addokat megöltük, a Seal of Reckoning alatt a tankok cserélnek. (Ideális esetben 15 stack alatt érdemes tartani a debuffot)

Avenging Wrath

Amikor a Boss eléri a 30% életerőt, 30%-kal nő a sebzése is, ez amolyan mini enrage, nem lehet kivédeni, fel kell rá készülni.

Persze nem csak a bossnak vannak képességei, az addok ugyanúgy fájdalmas élményeket tudnak okozni. Mindketten 3-3 képességgel rendelkeznek, ezek többnyire csak a tankot érintik, ám van amire a raidnek is oda kell figyelnie. Ráadásul egyiket sem lehet semmilyen CC-vel gyengíteni, nem hat rájuk se root, se stun, se semmilyen polymorph effekt.

Kezdjük a Crusader-rel, mint említettem, 3 képesége van, amit folyamatosan használni fog. Ebből az egyik az, ami az egész raidre hat.

Crusader Strike

Gyakorlatilag az alap támadása az addnak, nagyobbat üt az éppen őt tankoló játéksora.

Consecration

Lényegében ugyanaz a képesség, amit a paladinok is használnak, maga alá rakja az add és ha ellenfél áll benne, akkor sebzi, ha pedig az addok valamelyike, akkor ők 50%-kal kevesebb sebzést szenvednek el.

Blinding Faith

A raid szempontjából az egyik legfontosabb képessége. 5 sec-es cast után, aki nem fordít hátat az addnak azt elblindolja 5 másodpercre. Ezt a képességet könnyedén ki lehet véden ha megfelelő helyen vannak tankolva az addok és a boss. Ennél az elhelyezkedésnél betudunk fordulni úgy a falfele, hogy a Blinding Faith nem ér el minket, viszont a boss-t is gond nélkül tudjuk ütni.

Ez lenne a Crusader add, nem okoz nagy kihívást ha a Blinding Faith-et elkerüljük, nem lesz semmi gond, a tanknak kell annyira figyelnie, hogy a Consecration-be ne álljon se ő se az addok.

Lássuk mit tud a másik add, amiből rögtön 2 is van. Szintén 3 képességgel bírnak, náluk viszont nincs olyan, amire különösebben nagy figyelmet kell szentelni, ha castolja.

Divine Burst

Crusader Strike-hoz hasonlóan egy egyszerű, aktuális tankra használt, nagyobbat sebző képesség. Szakítható, de rá kell a legkevésbé figyelni.

Penance

Ugyanaz a képesség mint, amit a papok használnak, ha ellenfelet céloz akkor sebzi, míg ha szövetségest, akkor 2% Hp-t tölt neki vissza másodpercenként, amíg a cast tart. Szintén szakítható, és érdemes is, főleg akkor hogyha a boss-t célozza vele.

Heal

A képesség neve magáért beszél, kiválaszt egy szövetségest és meggyógítja, természetesen nem max hp-ra. Penance képességgel egyenértékű, akkor érdemes szakítani ha a boss-t célozza vele.

Ez lenne a Champion of the Light  taktikája Normál nehézségen, ami Heroic-on változik, az azon felül, hogy több életük van és erősebbek, lényegében csupán csak egy dolog. Ez pedig egy új képesség.

Divine Protection

A boss véletlenszerűen kiválaszt egy add-ot és felbuffolja a Divine Protection nevű buff-fal, ami 99%-kal csökkenti a damge-et, amit elszenved, 6 másodpercig. Így ha az add fázisban törétnik meg, a másik két add-ot kell megölni, amíg ez a buff ki tart.

Ez lenne a Battle of Dazar'alor első bossának taktikája Normál és Heroic nehézségen, amire nagyon kell figyelni az az addok,a boss és a raid elhelyezkedése, hogy ne nézzük bele a Blinding Faith képességbe, kerüljük ki a Wave of Light-ot ha a raid felé jön, figyeljünk arra, hogy Seal of Retribution vagy Seal of Reckoning aktív éppen és ennek megfelelően válasszunk target-et.

Alternatív taktika

A boss sajnos nem különösebben nehéz, ezt elmondtam a raidről szóló beszámoló videóban is, éppen ezért létezik egy alternatív, úgynevezett Zerg taktika is, ahol a képességeket teljesen figyelmen kívül hagyva csak neki iramodunk és lecsapjuk a boss-t. Ehhez a tankok részéről erős gear-re, a dps-ek részéről pedig nagyon jó karakter ismeretre van szükség. Az egész lényege, hogy mindkét Seal alatt a boss-t ütjük és egyáltalán nem foglalkozunk az addokkal, a már korábban bemutatott elhelyezkedés betartása nagyon fontos, mert a dps kiesés és a plusz raid sebzés nem engedhető meg, így sem a Blinding Faith, sem a Wave of Light nem érheti el a raidet, mert az könnyen kudarcot okozhat. A tank és heal CD-ket pedig ajánlott a Seal of Reckoning fázishoz megtartani, hiszen a Zealotry stack-ek igen magasra fognak nőni egy idő után.