Ebben a guide-ban az Freehold dungeon boss-ainak képességeit és az ellenük bevethető stratégiákat írom le nektek.
Skycap’n Kragg képességei és a stratégia
A Kragg-el folytatott csata 2 fázisból áll.
- Az elsőben Kragg a papagája, Sharkbait hátán lovagolva küzd ellenünk, amíg életereje 75% felett van.
- Amikor életereje 75% alá csökken, Kragg a földön folytatja velünk a harcot, míg Sharkbait az égből bombázza a csapatot.
Első fázis
Charrrrrge:
- Sharkbait megjelöli egy véletlenszerűen kiválasztott csapattag helyzetét. Ezután lerohanja a kijelölt helynek, ezzel megsebezve és hátralökve minden játékost, aki 8 yardon belül tartózkodik.
Pistol Shot:
- Ezt megint csak véletlenszerűen kiválasztott ellenfelek ellen használja, és kisebb sebzést okoz a célpontoknak.
- A rohamot nem lehet elkerülni, a gyógyítónak egyszerűen fel kell gyógyítania a sérülteket.
Amikor Kragg életereje eléri a 75%-ot, leszáll Sharkbait hátáról és lábon folytatja ellenünk a harcot. Így elveszíti Charrrrrge és Pistol Shot képességeit, helyettük két új képességet kap.
Azerite Powder Shot: Egy véletlenszerűen kiválasztott játékos felé fordul és Azerite port lő ki, ami minden játékos megsebez.
- A csapattagoknak minél jobban szét kell szóródnia a boss körül, ugyanis ez a képesség akár mindenkit is eltalálhat egyszerre.
Revitalizing Brew: Másodpercenként a boss életerejének egy részét visszagyógyítja. A képesség 5 másodpercen át hat.
- A képességet minél előbb meg kell szakítani.
Ha sikerül megszakítanunk, a boss egy üveget fog dobni magától nem messze.
- Egy játékos az üvegre kattintva használhatja a Revitalizing Brew-t, ami 5 másodperc alatt enyhén gyógyítja őt.
Heroic vagy magasabb nehézségen Sharkbait rendszeresen le fog ereszkedni a harctér egyik szélére, majd Dive Bomb képességét fogja használni.
- Ezzel Sharkbait végigszáguld a harctéren megsebezve és hátralökve minden játékost, aki az útjába akad.
- A játékosoknak szemmel kell tartaniuk Sharkbait-et, hogy lássák, mikor és hol ereszkedik le, Így könnyen elkerülhetik a Dive Bomb-ot.
Council o’ Captains képességek és a stratégia
A Council o’ Captains 3 boss-ból áll, melyek közül egyel ajánlott szövetségre lépni a boss-ok előtti event során, ami minden héten változik.
- Ez nagyon fontos, mert egyébként a 3 boss megkapja az Under One Banner buff-ot, ami megnöveli a boss-ok sebzését és életerejét 100%-kal.
A három kapitánynak fejenként 2 képessége van, amikor ellenünk harcolnak, és 1 passzív képességük, amikor a mi oldalunkon vannak.
Captain Raoul:
Blackout Barrel: Ezt egy véletlenszerűen kiválasztott nem tank játékoson használja.
- Egy hordót dob a kiválasztott játékos fejére, amitől az disoriented állapotba kerül mindaddig, amíg a csapat többi tagja szét nem veri a fejéről a hordót.
- A hordó szétverése prioritást élvez, hogy a játékos minél előbb visszatérhessen a harcba.
Barrel Smash: Erre azoknak a játékosoknak kell figyelniük, akik Raoulhoz közel vannak, mert nagy sebzést okoz és 10 yardon belül mindenkit hátralök.
- Ezt a képességet nagyon jól előrejelzi a talajon megjelenő barna örvény.
- Amint meglátjuk a földön, igyekezzünk minél távolabb kerülni Raoul-tól.
Captain Eudora:
Powder Shot: Közepes sebzést okoz egy véletlenszerűen kiválasztott közelben lévő játékosnak.
Eudora olyan sűrűn használja ezt a képességet, hogy hosszú időszakokra egyhelyben marad, így a tanknak és a közelharci karaktereknek muszáj követniük a mozgását.
Grapeshot: Ezzel messzire ugrik a játékosoktól és gyors sorozatlövésbe kezd, amivel beteríti az egész harcteret.
- A sorozatlövés mindig Eudora baljától a jobbja felé fog haladni. (A játékosok szemszögéből jobbról balra.)
- A magas mozgási sebességgel rendelkező játékosok elkerülhetik el a képességet, hogy nekik balra megkerülik a boss-t.
- Lassabb karaktereknek megoldás jelenthet, ha képesség alatt a boss-al szembe állnak és balról jobbra mozognak, így a képesség legfeljebb csak egyszer találja el őket.
- Ha az ellenkező irányba indulunk el, akkor az összes találatot bekapjuk.
Captain Jolly:
Cutting Surge: Jolly véletlenszerűen kiválaszt egy játékost és megjelöli a helyét, ezután a megjelölt helyre rohan, közepes sebzést okozva minden játékosnak 5 yardos távolságban. Ezen felül egy 12 másodpercig tartó physical DoT debuff-ot is tesz rájuk.
Whirlpool of Blades: Egy forgó pengét dob el, ami minden játékosnak nagy nature sebzést okoz, aki a penge közelébe megy.
- A forgó penge vissza fog térni Jolly-hoz. A tanknak meg kell próbálnia Jolly-t egy helyben tartani, hogy a penge hamarabb visszatérjen és eltűnjön.
Barátságos kapitányok:
Ha Eudora szövetkezett a csapattal, időről időre Chain Shot-ot fog használni a többi kapitány ellen, amivel 6 másodpercre stun-olja őket.
Ha Raoul szövetkezett a játékosokkal, a Tapped Keg képességgel megnöveli a sebzésüket 15%-kal.
- A csapatnak ajánlatos Raoul közelében maradnia, hogy biztosan megkapják a buff-ból származó sebzésnövelést.
Ha Jolly a csapat szövetségese, a Trade Wind’s Vigor képességgel fogja buff-olni a játékosokat, amitől 40%-kal megnő a mozgási sebességük.
Heroic vagy magasabb nehézségi szinten a csapos, Rummy Mancomb véletlenszerűen kiválasztott boss-ok helyére különféle italokat fog dobálni. Ezek az italok buff-okat tesznek minden boss-ra vagy játékosra, akiket eltalálnak.
- Rummy Mancomb-ot figyelve könnyen megállapítható, hogy éppen milyen italt fog dobni.
- A csapost a játékosok nem támadhatják meg, ehelyett a tanknak el kell távolítania a boss-okat az italok célterületéről, a játékosoknak pedig bele kell állniuk a buff-okba.
Italok:
Confident Boosting Freehold Brew: Megnöveli a kritikus találat esélyét 50%-kal 8 másodpercre.
Invigorating Freehold Brew: Megnöveli a haste-et 30%-kal 8 másodpercre.
Caustic Freehold Brew: DoT sebzést okoz 8 másodpercen keresztül.
- Ez az egyetlen ital, amitől a játékosoknak távol kell maradniuk, viszont a Boss-okat benne kell tartani.
Ring of Booty képességek és a stratégia
A Ring of Booty összecsapás 3 különálló fázisból áll.
- Minden fázis után egy hosszabb szünet következik, ami elég időt hagy a játékosoknak, hogy felkészülhessenek a következő megmérettetésre.
Első fázis: Elkapni Lightning-ot
A csapatnak összesen 5-ször kell a kismalacra rákattintania a jobb egérgombbal, hogy elkapják. (Összesen 5-ször, nem fejenként.)
- Lightning, bámulatos sebességgel fog a harctéren szaladgálni, ami megnehezítheti a rákattintást. Elkapása után az első fázis véget is ér.
- Mivel Lightning mindig a harctér középpontjában fog megjelenni, játékosoknak egyszerűen körbe kell állniuk a csont alakú mintával megjelölt helyet és folyamatosan jobb klikkelni Lightning várható megjelenési pontján. Így a malac akár azonnal el is kapható, amint megjelenik.
Második fázis: Ludwig
Amellett, hogy Ludwig közelharcban alaptámadásokkal üti a tankot, csak egyetlen képessége van:
Shell Bounce: Ludwig véletlen irányba egy teknős páncélt indít el, ami innentől kezdve fog oda-vissza pattogni a harctéren keresztül és megsebez, valamint hátra is lök minden játékost, aki hozzáér.
- A játékosoknak egyszerűen el kell kerülniük a páncélt. Ez egyre nehezebben feladat lesz, ahogy egyre több páncél fog a pályán mozogni.
Harmadik fázis: Trothak
A Ring of Booty utolsó ellenfelének sokkal több képessége van az előzőhöz képest.
Ripper Punch: Véletlenszerűen kiválasztott egy játékos ellen használja közelharci távolságon belül, és feltesz egy 12 másodperces physical DoT debuff-ot.
- Ezt a képességet nem lehet elkerülni, a gyógyítónak ügyelnie, hogy a DoT sebzését ellensúlyozza.
Shark Tornado: A boss-tól számított 9 yardon belül minden játékosnak másodpercenként sebzést okoz 6 másodpercen keresztül.
- A képességet nem lehet megszakítani így a játékosok vagy maradnak a boss közelében és igyekeznek életben maradni, vagy egyszerűen csak távol maradnak, amíg a képesség aktív.
Shark Toss: Ez Trothak legegyedibb mechanikája.
- Egy véletlenszerűen kiválasztott távolsági játékosra egy cápát dob, ami becsapódáskor 8 yardon belül mindenkit megsebez, majd Flailing Shark-á változik és elkezdi üldözni a legközelebbi járékost.
- A Flailing Shark 5 yardon belül mindenkinek sérülést okoz, ahogyan próbál közelebb ficánkolni a célpontjához. Nem megtámadhatóak, és crowd control sem hat rájuk.
- A megcélzott játékosnak minél távolabb kell vinnie a cápát a többi játékostól és semmiképpen sem szabad a cápát a boss irányába vinnie, mert a közelharci játékosok nem tudnak egyszerre távol maradni a cápától és a boss-t is támadni.
Rearm: Trothak odarohan a cápához, hogy felvegye.
- Út közben megsebez mindenkit, aki az útjában áll.
- Egyszerre legfeljebb 2 cápa lehet aktív és addig maradnak a földön, amíg Trothak fel nem veszi őket.
- A cápák nagyon nagy sebzést képesek okozni, szóval a távolsági harcosoknak mindenekelőtt a cápák eltávolításával kell foglalkozniuk a boss sebzése helyet.
Heroic és magasabb nehézségi szinten a cápák sokkal gyorsabbak, mint normál módon, így a célpontjaiknak folyamatosan menekülniük kell előlük, ami jelentős sebzés kiesést jelent a legtöbb kaszt számára.
- Ez ellensúlyozható a Throw Chum tócsákkal, amik véletlenszerűen jelennek meg a csatatéren, és aki beléjük áll, lelassul 50%-kal.
- A játékosoknak bele kell vezetniük a cápákat ezekbe a tócsákba. A cápa elnyeli a tócsát és jelentősen lelassul, amíg Trothak fel nem veszi a Rearm-al.
Harlan Sweete képességei és a stratégia
A dungeon utolsó összecsapása ugyan egy fázisból áll, de ahogyan a boss életereje csökken, úgy lesz egyre veszélyesebb a küzdelem.
Cannon Barrage: Sweete véletlenszerűen kiválaszt egy nem tank karaktert, megjelöli és tesz rá egy debuff-ot.
- A debuff 3 másodpercig tart és 0.8 másodpercenként egy területet jelölt meg a játékos aktuális helyén.
- A kijelölt terület 1.5 másodperccel később felrobban és egy Flaming Shrapnel nevű DoT debuff-ot tesz mindenkire, aki benne állt.
- A felrobbanó zóna hagy maga után egy Fiery Debris zónát is, ami 5 percen keresztül megmarad és DoT sebzést okoz annak, aki benne áll.
- A Cannon Barrage által megjelölt játékosnak a terület kevésbé használt részei felé kell letennie a zónákat, méghozzá egymáshoz közel, hogy a csapatnak minél több szabad területe maradjon harc közben.
Swiftwind Saber: Megidéz 3 kardot Sweete mellett.
A kardok egyenes vonalban fognak haladni Sweete-től távolodva és megsebeznek, illetve hátralöknek mindenkit, aki az útjukba kerül.
- A játékosoknak minél előbb ki, kell oldalazniuk a kardok útjából.
- Ez elég nehéznek bizonyulhat, így mindenképpen figyeljünk arra, hogy a kardok nehogy a Fiery Debris zónába lökjenek minket, ha eltalálnak.
Irontide Grenadier: Ezek a mob-ok fognak megjelenni végig a harc alatt az arany halmok közelében.
- Célbavesznek egy játékost és felé rohannak. Ha közel érnek a célponthoz, felrobbantják a Black Powder Bomb-jukat, amimegöli a Grenadier-t és jelentős sérüléseket okoz 5 yardon belül minden játékosnak.
- Minél előbb meg kell ölnie ezeket. Hatásos ellenük mindenféle crowd control hatás.
Amikor Sweete 60% illetve 30% életerő alá esik, buffokat kap.
60%-nál a Loaded Dice: All Hands! buffot kapja meg, amitől a képességei több játékost fognak megcélozni.
A Cannon Barrage ezután minden játékost megcéloz a tankon kívül.
- A csapatnak figyelniük kell, hogy a zónákat ne egymás útjába rakják le.
A Swift Windblade képesség 4-szer 3 kardot fog megidézni, és mindegyik 3-as más irányba indul majd el.
- A kardok gyors egymásutánban fognak megjelenni és szinte lehetetlen kitérni előlük, így a csapatnak jó állapotban kell lennie a kardok megjelenése előtt, hogy túléljék az esetleges találatokat.
Egy helyett egyszerre több Irontide Grenadier add fog megjelenni.
- Ezeket ugyanúgy kell elintézni, CC és minél előbb megölni őket.
30%-nál a Loaded Dice: Man-O-War buff hatására Sweete támadási sebessége megnő 100%-kal, sűrűbben használja a képességeit és 100%-kal nagyobb sebzést is szenved el.
- A tanknak erre a szakaszra kell tartalékolnia a legerősebb sebzés csökkentő képességeit.
Sweete ezután a pont után hamar meghal, mert kétszeres sebzést fog elszenvedni.
- A tankhoz hasonlóan a gyógyítóknak is erre a szakaszra kell tartogatniuk a legerősebb képességeiket, mert a csapatot érő sebzés nagyon meg fog ugrani.
Shadereaper véleménye: 10 évvel ezelőtt kezdtem el WoW-ozni és eltekintve egy-két mélyrepüléstől a fejlesztőknek a mai napig sikerül új, izgalmas megoldásokat találniuk, hogy egyedivé tegyék a Dungeon-jeiket. És ki ne szeretné a kalózokat... Persze jelen helyzetben a kalózok a rossz fiúk, de akkor is plusz pont. Nem...?