The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Grong the Jungle Lord / The Revenant Normál & HC taktika

| Orte

Haladunk, haladunk Champion of the Light után elérkeztünk Grong-hoz, a Rampage gorillájához. Igazi gear check boss minden nehézségen, Ha a zerg taktika működött az előző boss-nál, akkor nagy eséllyel itt sem lesz probléma az erőviszonyokkal. Kicsit izzasztóbb képességei vannak, de nem legyőzhetetlen.

Mint mindig erről is készült videó guide, hisz szemléltetve sokkal átláthatóbbak a dolgok!

(Fontos megjegyeznem, hogy ugyan a fight ugyanaz Horda és Alliance oldalon, de a képességek neve változik ezek mindenhol fel vannak tűntetve, de a leírásban nem jelenik meg csak a Hordás elnevezés)

Tantrum/ Death Knell

Az első és legfontosabb képessége, ami köré a teljes fight épül a Tantrum, amikor Grong eléri a 100 Rage-et automatikusan elkezdi cast-olni és minden 25 rage után felrak egy stack Shattered debuffot az összes játékosra, amitől mindenki + 30% sebzést kap a Tantrum-ból Stack-enként. Ez 40 másodpercig van fent így figyelni kell arra, hogy a Tantrum-ok között elteljen legalább 40 sec.

Apetagonizer 3000 / Death Specter

Természetesen van lehetőségünk arra, hogy mi irányítsuk a Tantrum-okat, ebben az Apetagonizer 3000-es addok segítenek. Három képességgel bírnak, amik közöl egyiket sem a javunkra használják.

  • Az első az Apetagonize, ami egy pár másodperces cast a boss-ra ha végig ér Grong kap + 10 rage-t, ezt mindenképpen szakítani kell, mert teljesen felboríthatja a harc ritmusát és könnyen kicsúszhatunk a biztonságos rage mennyiségből, mire jön a következő Tantrum.
  • A második a Lightning Detonation, ami az add-ok halálakor következik be, mindenkit aki 15 yard vagy annál közelebb van hátra lök és megsebez, ám ami a legfontosabb tényező, az az, hogy ha a boss-t éri a robbanás akkor ő kap 25 rage-t. Mindenképpen figyeljünk arra, hogy távol legyen az add-tól a boss.
  • A harmadik és talán legfontosabb képességük pedig az Apetagonizer Core, amivel tudjuk irányítani, hogy Grong mikor használja a Tantrum-ot. Az add-ok haláluk után hagyják a földön és az egyik játékosnak fel kell szednie, ezzel kap egy extra action bar-t illetve egy 20 sec-es debuff-ot, ami folyamatosan sebzi, amíg rajta van az orb. Az extra gombot használva Grong 5% maximum életerejét rásebezzük és beindítjuk a Tantrum-ot.

Minden DPS-nek rá kell fordulnia az add-ra amikor megjelenik, hiszen mielőbb meghal annál könnyebb dolgunk lesz a továbbiakban.

Rage / Death Energy

  • Grong rage-e passzívan töltődik alapvetően nagyjából 10 rage/12 sec. Ez az első státuszban, amikor még csak Angry Ape buff van rajta.
  • 70% életerőnél átvált Enraged Ape státuszba, ahol a rage töltés felgyorsul nagyjából 10 rage/11 sec
  • 40% életerőnél pedig a Furious Ape aktiválódik, ahol már körülbelül minden másodpercben tölt egy rage-t

Érdemes 40% HP-nál elhasználni a Bloodlust, Time Warp vagy Heroism képességeket, hogy a gyorsul rage növekedésen minél hamarabb túlessünk, ennél a résznél a healer-ek má igen nagy nyomás alatt vannak úgyhogy mindenki próbálja meg kerülni a fölösleges sebzéseket.

Megatomic Seeker Missile / Voodoo Blast

És ha már fölösleges sebzésnél tartunk lássuk azokat a képességeket, amikre figyelnünk kell. A Megatomic Seeker Missile  nagyjából 25 másodpercenként véletlenszerűen kiválaszt egy Ranged játékost és rálő egy rakétát, ami egy 10 yardos körben Megatomic Fire-t hagy magaután ez 30 másodpercig van lent és mindenkit sebez aki benne áll.

Normál nehézségen érdemes pár yardos távolságot tartani a Ranged játékosok között, hogy minél kevesebb embert találjon el.

Reverberating Slam / Deathly Slam

Természetesen a Melee sem marad ki a jóból, a fenti képesség közeli megfelelője a Reverberating Slam lényegében ugyanezt a mechanikát követi, azzal a különbséggel, hogy a lecsapást követően maga mögött hagy egy Reverberating Echo nevű képességet, ami megsebez és hátra lök mindenkit, aki benne áll mikor felrobban.

Bestial Combo / Necrotic Combo

Ha ezt a két képességet megtanuljuk tökéletesen kezelni és a healer-ek is jól betudták osztani az erőforrásokat, akkor már csak a tankok feladatát kell teljesítsük és sikerrel is járunk. A Bestial Combo normál nehézségen két képesség kombinációjából áll.

  •  Az egyik a Bestial Smash,  ami az aktív tankra rávág egy hatalmasat és felrakja a Crushed debuff-ot, ami a következő Bestial Smash sebzését 500%-kal növeli, ezt már biztosan nem fogja túlélni, úgyhogy mindenképpen figyeljenek a tauntra.
  • A másik pedig a Rendering Bite, ami egy teljesen elviselhető debuff-ot rak a célpontra 10 másodpercre, ez folyamatosan sebzi. Nem üt sokat, de stack-el így a tankoknak figyelniük kell arra, hogy megfelelően osszák el a két képességet.

Ennyi lenne Grong taktikája Normál nehézségen, összeségében a tankoknak figyelniük kell a Bestial Combo-ra és, hogy ne legyen a boss, az Apetagonizer-ek mellett. A healerekre végig nagy nyomás nehezedik, úgyhogy ügyesen kell beosztaniuk a manájukat és megfelelően elosztani a nagyobb képességeket, főleg a Tantrum-ok idejére. A DPS-nek minél több fölösleges sebzést kell kiekrülnie a Reverberating Slam/ Echo és Megatomic Seeker Missile/ Megatomic Fire képességektől. Ha eeket sikerül kiveitelezni könnyű gyözelem vár ránk.

Heroic Nehézség

Ferocious Roar

Mint mindig nyílván itt is több az életerő és nagyobbat sebeznek a képességek. Ám kap két új ability-t is ebből az Egyik a Ferocious Roar, amit minden 30-45 sec között használ és mindenkit megsebez, illetve ha nem vagyunk 5 yardos közelébe egy társunknak elfearel.

Ez kicsit átalakítja a felállást a Megatomic Seeker Missile-al kapcsolatban hiszen muszáj együtt állnunk és így mindenkit elfog találni az első sebzése. Érdemes 2-3 csoportra bomlani és úgy elhelyezkedni az arénában.

Bestial Throw

A másik képesség, amit kezelnünk kell heroci nehézségen a Bestial Throw, a Bestial Combo végén elhajítja az egyik tankot és véletlenszerűen egy másik játékoshoz vágja, ezt minél messzebb kell vinni a raidtől, ezzel csökkentve a bekapott sebzést.

Nem sokkal nehezebb HC-n mint normálon, viszont igen csak megkavarja a dolgokat, hogy a Roar miatt folyamatosan stackelnünk kell. Remélem segített a videó, illetve a leírás, folyamatosa érkezünk az újabbakkal!