The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Hogy is lesz ez a Layering??

| Haloren

A Classic WoW-os AMA során a fejlesztők szerették volna tisztázni a félreértéseket a Layering kapcsán. Ezt Pazorax (Brian Birmingham) tette meg egy Reddit posztban.

Láttuk, hogy van egy kis félreértés a Layering kapcsán, mind a Launchkor betöltött szerepét illetően és a működésével kapcsolatban. Ezért szeretnénk tisztázni ezeket a félreértéseket.

Először is, rendkívül elkötelezettek voltunk amellett, hogy csupán egy Layer legyen minden realmon egészen a második fázis kezdetéig. De ezt azért nem tudjuk megvalósítani, mert a Classic indulásakor minden játékos a kezdőhelyeken fog összetömörülni, ilyen mértékű tömörülés nagy terhelést róna a szerverekre. Az indulástól számított pár nap múltán már kevesebb Layerre lesz szükség, ezt a stress tesztek is bizonyították.

A legutolsó stress teszt során problémaként felmerült, hogy a fővárosok nagyon üresnek tűntek. Ezt annak köszönhettük, hogy két nappal tovább maradtak aktívak a teszt realmok, viszont a játékosszám csökkenésével arányosan nem csökkentettük a Layerek számát. A Classic indulásának hetében folyamatosan figyelni fogjuk és ha szükséges csökkentjük a Layerek számát, így a világ folyamatosan telinek fog látszani.

Néhány játékos kérte, hogy shardingot használjunk az alacsony szintű területeken, a játék indulásakor kialakuló tömeg miatt. Míg a Modern WoW világa támogatja a sharding működését, ezt a WoW Classicról már nem tudjuk elmondani. Így mivel szeretnénk, ha minden úgy működne, ahogy annak működnie kell, a Layeringet kell használnunk, mivel minden Layer egy másolata a világnak, tehát el tudják a játékosok kite-olni Anachronos-t egészen Orgrimmarba, és elhajózhatnak Ratchetből Booty Bay-be, ugyan azokkal az emberekkel.

Azt is felvetették mi lenne, ha realm korlátokat használnánk, így orvosolva a hatalmas játékosszámot, viszont ezt a megoldást elvetettük, mert nem szeretnénk senkit sem akadályozni a játékban.

Az egyik legyakrabban felmerülő probléma a tesztek során a Layerek közötti váltáskor jelentkezett. Volt pár bug ami ezt okozta, viszont ezeket már kijavítottuk. Innentől kezdve már csak akkor válthat egy játékos Layert, ha meginvitálják egy groupba. A váltás úgy működik, hogy az invitáló személy Layerére kerül az invitált játékos.

Azonban, mikor elfogadásra kerül az invitáció, nem egyből megy végbe a Layerváltás, mivel nem szeretnénk, hogy combat közben vagy még lootolás előtt váltsanak Layert a játékosok. Az utolsó stress teszt során felmerült az a jelenség, hogy véletlenszerűen kerültek át a játékosok egyik Layerről a másikra. Ezeket az eseteket megvizsgáltuk és azt tapasztaltuk, hogy a Layerváltások közötti késleltetés újra és újra indítása okozta a problémát. Ezt úgy sikerült megvalósítani, hogy a lootolás után egyből combatba kerültek a játékosok, ezzel így végtelenítve a késleltetést, majd mikor megálltak egy pillanatra bekövetkezett a Layerváltás. Jelenleg elegendő késleltetés van beállítva a lootoláshoz, de folyamatosan vizsgáljuk csökkentésének szükségességét. 

Olyan eseteket is jeleztek felénk, mikor a játékosokat a fővárosba való belépéskor rakta át a rendszer egy másik Layerbe, ami szintén a Layer késleltetés miatt ment végbe. Miközben arra vár a játékos, hogy a barátja Layerére kerüljön, belép egy fővárosba, a késleltetés megszűnik és azonnal átkerül a másik Layerre. A késleltetés csökkentésével ezt is orvosolni tudtuk.

PvP kapcsán is kaptunk kérdést, azzal kapcsolatosan, hogy a Layerváltás egy jó módszer lesz-e a meneküléshez. Örömmel mondhatom, hogy minden PvP combat után hosszabb késleltetés lesz. Tudjuk, hogy nagyon sok PvP rajongó várja már a Classicot, és nem szeretnénk elrontani az élményt ilyen kibúvókat hagyva.

Szeretném tisztázni, találkoztunk pár olyan posttal, amelyek azt ecsetelik, hogy ki-és belogoláskor új Layerre kerültek a játékosok, ezzel elősegítve a farmolást. Ez egy bug volt, amit ki is javítottunk. Most már az adott Layer, amiben a player volt megmarad egy pár percig, míg a farmolni kívánt mob/orb..stb. amúgy is respawnol.

Remélem ezzel sikerült a félreértéseket tisztázni.

Wowhead