The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Nosztalgiavonat vagy valós jövőbeni játékélmény?

| Turki

Meghatározható vagy elkülöníthető ez a két etap egyáltalán? Véleményem szerint igen.
Nos, le kell szögezni és tényként kezelni azt, hogy elképesztő hype-ot kapott a Classic és látható eredménye volt.  Twitch-csen az aktív néző szám 27-én elérte az 1 milliót, ami barátok között is brutális szám, személy szerint nem láttam még ekkora nézettségű játékot a startja idején.
Hozzá tartozik persze az is, hogy drága Methodos barátaink ide is egy versenyt szerveztek a max level elérésére, ami nem kicsit dob a nézőszámon. Ez persze semmilyen formában nem jelent gondot, inkább tovább egyengeti eme klasszikus verzió jelenlétét napjainkban.

Személyem szerint a hype lehet indokolt, ugyanis az évekig tartó és kiengesztelhetetlen igény megvolt a játékos bázisunk felől az eredeti „Classic/Vanilla” élmény és verzió felé, de ezt ugye csak most kaptuk meg. Blizzard bácsi megtorpedózta a Nostarlius vanilla szerverét és ugye le kellett lőniük eme féltett kincsüket, de szinte biztos hogy akkoriban már megvolt a tervük arra, hogy ez csakis náluk lehessen. Hát sikerült.

 

 

Nosztalgiavonat lenne?

Nem véletlen a cím. Emberek százezreit hívja vissza most a gyártó, hogy ugyan már, gyertek vissza és játsszátok a 14 évvel ezelőtti játékot, így kompenzálva az évekig tartó játékosbázis csökkenést.
Ez célzott lövés a mára már idősebb generáció felé, akik akkoriban élték meg ezt az élményt.
A nosztalgia faktor eme kihasználása nem véletlen, szimpla marketing és zsetongyűjtés felőlük, amit így vagy úgy de kihasználnak és húzzák ameddig csak lehet. Egy cég oldaláról, mivel az igény fenn állt, és mint kiderült valós és nagy számokat generál nekik, ez kihagyhatatlan ziccer. Jó, persze jegyezzük meg azt is, hogy ha valaki ténylegesen át akarja élni vagy újra élni az akkori állapotokat, akkor tessék, itt van, a lehetőség adott. Ezzel sincs semmi baj, legalább többen játszák a játékot.

 

 

Jövőbeni játékélmény?

Ez már nehéz téma. A mai WoW külcsínre, tempóra és célcsoportra való tekintettel, egészen más mint a Classic. A mai élmény és a 14 évvel ezelőtti sok szempontból ugyanaz, de mégis egészen más. Jó, furán hangzik, de így van. A jelenlegi kiegészítő, Battle for Azeroth nem alt barát, tehát az új karakterek max szintre húzása és gear gyűjtése könnyű, de az essence rendszerrel, nagyon kitolták a karakterekkel való játszhatósági időt. Magyarán rengeteg játékórát vesz igénybe egy új karakter fejlesztése, hogy kompetitív legyen a mainekhez képest.
A régi verzióban pedig a karakter szintezése és a gear megszerzése a fő szempont.
Jó pár órát beleküldtem most a Classicba és meg szeretném jegyezni, hogy a lassú sétálgatás, a skillek és más egyéb játékelemek iszonyú lassú begyűjtése rendkívül idegőrlő a mai pörgős felfogáshoz képest.
Az idő faktor mindkét esetben, mind a Classic és a mostani kiegészítőben is, a legnagyobb húzóerő. Magát a játékmenetet úgy találták ki, hogy minden szegmensében többet és többen legyünk jelen, tehát ez a mai napig egy cseppet sem változott.
A Classicot folytatva, ha kihoznák majd a TBC-t vagy WOTL-t 2-2 évente, persze nem a Classicra építve folytatásként, hanem külön szerverekre kitéve, akkor több élhető sub kultúrát hozhatnának létre kiegészítőként.

Classic indulása

A hype trainre felülve, fogcsikorgatva vártuk a megjelenést (már aki J), ami távol s közel nem zökkenőmentes. A szerver sorok még mindig kígyóznak X ezres vonalakban, több órás log in időkkel. Ezt, aki szeretné kivárja és élvezi a játékot, aki nem, például én, nem kér belőle max egyszer.
Blizz szokásához híven a játék megjelenéseinél, legalábbis a WoW és Diablo terén, rendszerint alá lő a szükséges szerver számoknak. Két oka lehet ennek a jelenségnek, legalábbis ami az én szemem előtt lebeg, az az, hogy vagy csak szimplán nem tudják felmérni hányan is jöhetnek az új megjelenésre vagy az, hogy bekalkulálják a későbbiekben elrohanó és ezt a verziót nem kedvelő játékosokat is.
Mert meg kell hagyni, a Classic nem a mostani generációnak lett kitalálva és elhanyagolható részük fog aktívan játszani a későbbiekben.

Viszont! Tagadhatatlan, hogy eme „klasszis” temérdek játékórát kér, de ad is rengeteg élményt. Mostani kezdeti szakaszban azt vettük észre, hogy türelmesek és megértőek egymással a játékosok és rendezett sorokban várják ki egy egy quest mob megölését.

Pár jó kép, ami bemutatja az elkötelezett játékosok kedvét és toleranciáját.


 

Véleményem szerint pár hónapon belül a kedv és a kezdő lendület alább hagy és a srácok visszatérnek a modernkori WoW-hoz. Itt a sztori folytatódik, bővül a világ, egyre több és több tartalom kerül be a játékba, új fajok, class-ok, insták, raidek, és úgy alapból az új kiegek varázsa mindig megdobogtatják az ember szívét, nem is beszélve az elképesztő trailerekről.