The BlizzFeed

  • 0 Diablo
  • 0 Hearthstone
  • 0 Heroes of the Storm
  • 0 World of Warcraft
  • 0 Overwatch
  • 0 Starcraft
  • 0 Blizzard
  • 0 Activision-Blizzard

Orte véleménye az új Raid-ről

| Orte

Már korábban is találkozhattatok hasonló cikk-kel, amikor a World of Warcraft Classic-ot volt lehetőségem kipróbálni és elmondani a saját véleményemet róla, nos most a Battle of Dazar'Alor, az az a legújabb 8.1-es Raid-ről is valami ilyesmi következik. Sajnos egy guild váltás miatt az előző Raid (Uldir) guide-jai félbemaradtak, ráadásul a minőségükkel sem voltam megelégedve, így az új raid-ről már minőségibb tartalmak várhatóak.

Most viszont arról lesz szó, hogy összeségében milyenek a boss-ok, a fight-ok és egyben az egész Raid története. Mindezt egy videó formájában elkészítettem nektek úgyhogy aki nem szeretné az egészet elolvasni katt a videóra!

Szóval, amitől ez a raid különleges az az, hogy egyszerre kell mindkét frakcióval játszanunk, vagyis pontosabban vannak olyan részek ahol átalakulunk Alliance játéksból Hordás-sá és fordítva, én Horda oldalon próbáltam megvédeni Dazar'Alor-t. tehát az első ellenfél egy Allis paladin Champion of the Light. Ha őszinte akarok lenni akkor ez a boss, rettenetesen nagy csalódás volt, minden első boss könnyű, de nála szinte teljes mértékben elhanyagolható a taktika követése, ha kicsit jobb a gearünk, nem csak normálon vagy HC-n, még Mythicen is letudtuk úgy ütni, hogy nem foglalkoztunk a képességeivel, és ez valahol szomorú. Persze jó, hogy könnyedén lehet a magasabb nehézségi fokozatról geart szerezni és ezzel átlendülhetünk olyan bossokon, ahol megakadtunk. De számomra ez akkor is csalódás.

Őt nem túl sok, de annál erősebb trash mob-ok (Boss-ok közötti ellenfelek) után Grong the Jungle Lord követi, na most ahogy azt megszoktuk az évek alatt, hogy az első boss könnyű, úgy azt is, hogy az első 4-5 között van egy úgynevezett Check (Ellenörző) Boss is, ahol vagy a csapat DPS-ét, vagy a Tankok gear-jét vagy a Healerek ügyességét méri. Battle of Dazar'Alor-ban ez a boss Grong, aki leginkább a healereket izzasztja meg a fightok alatt. Egy hatalmas fehér gorilláról van szó, aki gyakorlatilag olyan mintha átigazolt volna a Rampage nevű filmből.

Ami viszont nagyon érdekes a vele való közdelemben az a vége, amikor is miután meghalt, megjelenik Bownsamdi és feléleszti, így megalkotva egy zombi gorillát, amivel nagyvalószínűséggel még fogunk találkozni a történet folyamán.

Miután őt is legyőztük az egyik legidegesítőbb trash következik, ahol véletlenszerűen Jaina folyton megjelenik és mozgásképtelenné tesz pár játékost egy frost nova-val. Ezt jóval sűrűbben teszi mint azt eltudnánk fogadni. A trash-elés végére már annyira idegállapotba vágja az embereket, hogy nem is baj, hogy a 3. Boss nem különösebben nehéz, viszont nagyon ötletes harc. Jadefire Masters, egy fire mage és egy monk-kal kell itt megküzdenünk, szintén az Alliance oldalról. Mindkettőnek megvannak a maga egyedi képességei, és amikor elérik a 100 energy-t mindketten átalakulnak. A mage egy főnix formáját veszi fel, míg a monk egy spirit dragon-ná alakul. A fight alatt több olyan mechanika is van, amit korábban nem láttunk, legalább is nem ezt a formájukat. Az egyik kedvencem az a labirintus, amit Ring of Peace-ekből alkot a monk, mikor elbújnak a védőfal mögé. Nekünk pedig oda kell érnünk minél hamarabb ugyanis a mage közben rain of fire-rel abuzál minket.

Itt ha végeztünk, akkor hordásként át is alakulunk allis karakterekké, amint beérünk a trónterembe, ahol annyit látunk, hogy King Rastakhan holtan fekszik a földön. Ez az a pont, ahol megismerhetjük az Alliance oldalt is, és jöhet a 4. boss Opulence, ő egy aranyból készült elementál szerűség, ahol megint csak nagyon érdekes mechanikája van az egész fightnak. a középső arénáig, ahol a boss áll, 2 folyosó vezet, amit egy egy gólem őriz. Értelemszerűen őket kell legyőzni, hogy bejuthassunk és ketté kell szakítani a csapatot, viszont a gólemeknek egyszerre kell halniuk és 10% életerőnként termet váltanak, míg nem eljutnak az utolsóig, ám még az utolsó terem elött, ahol majd legyőzzük őket, van egy ékszeres helyiség. Itt minden játékosnak fel kell vennie egy drágakövet, ami valamilyen buff-ot ad a fight további részére.

  • Diamond of the Unshakeable Protector - A bejövő sebzés 50%-át elnyeli, maximum a játékos maximum életének 300%-áig
  • Amethyst of the Shadow King -  50%-kal növeli a haste-et. És minden heal felrakja a Shadow touched buffot, ami csökkenti a Shadow sebzést 90%-kal
  • Tailwind Sapphire - Minden heal felrakja a tailwind buffot, ami növelia  sebzést 50%-kal
  • Ruby of Focused Animus - Minden ütés (maximum 1 másodpercenként) 1%-kal növeli a célpont kapott sebzését
  • Opal of Unleashed Rage - Minden új célpont, amit megütsz 1% plusz sebzést ad a fight végéig
  • Topaz of Brilliant Sunlight - Ha nincs a közelünkben senki, akkor elkezd stackelni rajtunk egy buff, ami 100 nál átalakul és minden közelünkben lévő játékos 100% crit-et kap
  • Emerald of Earthen Roots - Amíg nem mozgunk folyamatosan halmozódik rajtunk 1% plusz sebzés

Tehát ezek lennének a gem-ek, amiket a fight alatt fel kell vennünk és van köztük olyan, ami néhány karakternek a játék stílusát picit megváltoztatja, szerint ez nagyon ötletes.

Opulence után következik, a legnagyobb káosz, amivel valaha találkoztam, amióta csak raidelek, Conclave of the Choosen. Nos ez az a közdelem, ahol ember legyen a talpén aki mindent teljesen átlát. Egyszerre mindig 2 boss van lent és a már megismert nagy Loa-knak az aspect-jeivel kell lényegében megküzdenünk. 

  • Akunda
  • Pa'ku
  • Kimbul
  • Gonk

Mindegyikük legyőzése után a Loa-juk tovább nehézíti az életünket, Akunda gömböket idéz, amik stun-nolnak, Pa'ku folyamatosan sebzi azokat, akik nem állnak a szárnyai alatt, Kimbul kiválaszt három játékost és elkezd egyikről a másikra ugrálni, Gonk pedig megidéz négy darab raptort, akik fixen valakit követnek és megpróbálják széttépni ha elérik.

Ráadásul Heroic nehézségen még csatlakozik a csoporthoz a béka loa is Krag'wa, aki a fight elejétől kezdve a legtávolabbi karakterekre elkezd ugrálni. Majd pedig Mythicen csatlakozik Bownsamdi is. Sok mindent eltudtam volna képzelni nehezítésképpen ezen a fight-on, de nem még több Loa-ra gondoltam. Minden esetre maga a küzdelem jó, nagyon nagy káosz, de jó látni "megtestesülve" ezeket a Loa-kat és harcolni ellenük.

Ha túléltük a káoszt haladhatunk tovább, egyelőre még mindig allisként. Jöhet a király legyőzése, Rastakhan, Bownsamdi erejével komoly kihívást okozhatna, de igazából a csata inkább történet szempontjából élvezetes mint sem nehéz. Három fázisból áll a harc, egyszer Rastakhan't kell legyőznünk egyszer pedig Bownsamdit, kell ütlegelnünk, míg teljesen át nem adja az erejét a királynak, ahol is végleg legyőzzük és kapunk egy jó kis történet mesélő videót.

Eztán ismét visszatérünk a horda oldalra, ahol az egyik kedvenc Boss-om következik High Tinker Mechatorque ő mint tudjuk egy allis Gnóm gépész aki épít magának egy nagyon durva mech-et és ebben kell megközdenünk vele, a fight nem különösebben tér el a már megszokott harcoktól, amikor egy gép ellen kell kiállnunk, azonban még is van benne egy dolog, ami engem teljesen lenyűgöz, az pedig az, hogy van egy olyan mechanika a fightban, ami rákényszeríti a játékosokat, hogy kommunikáljanak egymással. Van három kis robot, amik folyamatosan stun-nolnak 8 yard-os körben és sebzik a raid minden tagját. Amikor a boss összezsugorít három játékost véletlenszerűen, egy szimbolumok jelennek meg a robotok felett ha beleugrott az adott játékos, de ezt ő nem látja, így muszáj elmondani neki mert ha rosszat nyom gyakorlatilag biztos, hogy belehal. Normálon mégegyszerűbb mert mindenki látja, nem csak akik a robotban vannak, így ki lehet jelölni egy embert, hogy elmondja. Viszont Heroic-on és Mythic-en már csak azok látják akik benne vannak.

Szerintem ez lenyúgözően ötletes, igaz elképzelésem sincs, hogy hogyan fogják tudni megcsinálni raid finderen, ahol a raid fele általában csak nézelődik, de kíváncsian várom.

Közeledünk a végéhez, még Jaina Proudmore előtt van egy Stormwall Blockade nevű boss, ahol két hajón kell megállítanunk 1-1 varázslót, akik próbálják a közöttük található elementál erejét felerősíteni, hogy eltudja pusztítani a teljes kikötőt. Spoiler alert sikerrel játunk és a blokád megis iramodik előre, ahol természetesen mi is az egyik hajün vagyunk, de nem akármelyiken, ugyan azon amelyiken Jaina, így el is kezdődhet az utolsó fight. Mit is mondhatnék erről? Utolsó boss-nak szerintem gyenge, viszont vitathatatlanul, nagyon látványos közdelem. Amit Jaina művel az elképesztő, nagyon szépen megvan csinálva, hogy milyen ereje van egy hatalmas frost mage-nek, és mi mindenre képes. A fight alatt ha el timewarp-olunk, vagy Bloodlust-ozunk, átmegy Iceblock-ba és levédi a sebzésünket, közben ő is használ timewrapot, amivel amolyan mini enrage-t idéz elő. Három fázisból áll a fight, az első a már említett hajón, míg a második és haramadik a tengeren, ami Jaina nem kis módon befagyasztott. A harc további része itt folytatódik és mint már említettem, nem nehéz viszont annál lenyűgözőbb mire képes Jaina mint boss.

Összeségében egy jó kis Raid-et kaptunk, kétségtelenül jöbb mint Uldir volt, viszont a 9 boss-t én ide kicsit sokallom, Opulence ugyan egy érdekes fight de közel sem ad hozzá a történethez annyit, hogy érdemes legyen a raid része lenni. Conclave of the Choosen nevetségesen nagy káosz egy idő után, amit jobban is meg lehetett volan szerintem csinálni. Champion of the Light olyan mintha nem is lenne, ha egy ládát raktak volna oda, amiben van loot nagyjából ugyan ezt érték volna el. A többi fight érdekes és tetszik, ahogy kapcsolódnak a nagy történésekhez. High Tinker Mekkatorque pedig az egyik kedvenc boss-om lett, a kommunikációs mechanikája miatt.

Remélem tetszett nektek ez a kis összefoglalás/vélemény kifejtés az új raidről, kíváncsiak vagyunk a ti véleményetekre is, úgyhogy kommentbe mindenképpen írjátok meg ti mit gondoltok, és melyik a kedvencetek a 9 boss közül.